Senaste nytt

SAS EuroBonus World Mastercard, 200.000 SEK max för intjäning av poäng?

mygal

Medlem
Hej!

Kan vara så att frågan redan besvarats men jag har sökt utan att hitta och ger nu upp :).

Frågan gäller SAS EuroBonus World Mastercard, nu ska det införas en gräns på 200.000 kr som genererar poäng. När införs den här gränsen för mig? Jag har redan spenderat mer än 200.000 kr i år och då när gränsen införs kommer det då innebära att jag inte kan tjäna mer poäng i år eller börjar den om när ändringen sker?

Mvh M

Hej!

Kan vara så att frågan redan besvarats men jag har sökt utan att hitta och ger nu upp :).

Frågan gäller SAS EuroBonus World Mastercard, nu ska det införas en gräns på 200.000 kr som genererar poäng. När införs den här gränsen för mig? Jag har redan spenderat mer än 200.000 kr i år och då när gränsen införs kommer det då innebära att jag inte kan tjäna mer poäng i år eller börjar den om när ändringen sker?

Mvh M
Har du någon länkar till infon? Nyheten för mig detta

Jag är ganska säker på att jag fått mail om det här och jag tror det stod sista augusti 2017. Att då blir det begränsat till 200.000kr.

https://saseurobonusmastercard.se/korten/jamfor-kort/
Jag tolkar det som att du bara får poäng för max 200k spend. Det borde börja räknas från och med det att dessa regler träder i kraft.

Det konstiga är att det inte står inom vilken tidsperiod det gäller. 200k per månad? År? Totalt för alltid?

Jag tolkar det som att du bara får poäng för max 200k spend. Det borde börja räknas från och med det att dessa regler träder i kraft.

Det konstiga är att det inte står inom vilken tidsperiod det gäller. 200k per månad? År? Totalt för alltid?

Per år. Man fick hem ett brev om detta i samband med Premiumlanseringen. Jag skrev om detta i en annan tråd som jag nu inte hittar :)

Vad jag minns av det jag läst på mail var det per år och det är sant som du säger, på länken jag skickade står det inte.

Per år. Man fick hem ett brev om detta i samband med Premiumlanseringen. Jag skrev om detta i en annan tråd som jag nu inte hittar :)

Vore trevligt om du kunde hitta rätt på det .

Vet du svaret på vilket datum det träder i kraft samt om det börjar räknas från datumet det träder i kraft?

Jag vet att jag har läst när ändringarna skulle träda i kraft, dock minns jag inte säkert. På ren "ryggmärg" vill jag säga att de nya villkoren skulle börja gälla från 1 september. Vanligtvis är det ju tre månader från det att man meddelats om villkorsändringen vilket ju gjordes i samband med att Mastercard Premium lanserades.

Med det sagt så går min "skarpa" gissning på 1 september alternativt möjligen 1 oktober.

Har uppenbart helt missat detta. Ringde in till SEB häromdan och skulle reklamera årsavgiften som EBG-kund. Fick förutom svaret att kortet inte längre är avgiftsfritt för EBG dessutom reda på "200-taket". Blir att ta en snabb funderare, SEB lovade att kreditera årsavgiften om jag bestämmer mig innan månadsskiftet.

Toppen