Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Tycker det verkar vara i princip Plus-biljetter i europa med skandinavisk mellanlandning som kan ge mer poäng än de SEK man spenderar. Man kan ex. få MMX-ARN-CPH-AMS och tillbaka för ungefär 2700 per väg som ger 4375p. Så drygt 60 öre på poäng.

Jag hade gäääärna hittat något som innefattar färre flygningar men ger mer eller samma antal poäng per spenderad krona men går man ner till direktflyg så blir intjäningen mkt sämre.

Jag flyger från MMX, AGH eller CPH. Så har någon tips om något annat så tipsa gärna!

Hej på er! I ett svagt ögonblick under coronan prioriterade jag ned EBG for life, vilket jag nu bittert får ångra. Att ha lounge-accessen är ändå något unikt, även vid business award. Att kunna lounge-hoppa tillexempel. Därav har jag tänkt om. Innan 31 juli behöver jag skrapa ihop 17 750 baspoäng. Några bra tips om hur detta görs bäst? Har åter skaffat Mastercard Premium och fortsatt sedan tidigare med mitt Amex Elite.

Plus till MIA/LAX/SFO borde ge 16875 poäng om du åker via CPH tex. Då är du bara 1000 poäng kort vilket du lätt star in på någon annan resa eller köper de saknade poängen.

Har du tagit hänsyn till de poäng du får från EBMCP i början av april, maj, juni och juli?
Det är nog lättare att få lämpliga tips om du berättar var du bor/flyger ifrån.

Tycker det verkar vara i princip Plus-biljetter i europa med skandinavisk mellanlandning som kan ge mer poäng än de SEK man spenderar. Man kan ex. få MMX-ARN-CPH-AMS och tillbaka för ungefär 2700 per väg som ger 4375p. Så drygt 60 öre på poäng.

Jag hade gäääärna hittat något som innefattar färre flygningar men ger mer eller samma antal poäng per spenderad krona men går man ner till direktflyg så blir intjäningen mkt sämre.

Jag flyger från MMX, AGH eller CPH. Så har någon tips om något annat så tipsa gärna!

Yes, har räknat med de 1000p som man får per månad. Bor i Stockholm.

Vad med J-klass på nya rutten till YYZ? Den hamnar på 17-18k via CPH. Lite osäker på vad J-klass ger men med EBG bonus borde man kankse klara det?

Plus till MIA/LAX/SFO borde ge 16875 poäng om du åker via CPH tex. Då är du bara 1000 poäng kort vilket du lätt star in på någon annan resa eller köper de saknade poängen.
Vad är ett bra pris på resor i plus numer? Känns som de gått upp ganska ordentligt sedan sist jag var ute.

Vad är ett bra pris på resor i plus numer? Känns som de gått upp ganska ordentligt sedan sist jag var ute.

Beror på. Vid senaste Friends&Family så gick det att boka resa till Miami i Plus för strax över 5000 kr, vilket får anses som helt ok. Utan F&F-kampanj (och till många andra destinationer) så blir det betydligt dyrare.

Toppen