Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Ricci

Medlem
Det går ofta med 2st enkla men man måste kolla upp lite vad som händer på linjen.
Ett exempel är AAL som flygs av SAS "classic" och av Xfly och där SAS personalen ibland har övernattning och ställer sin kärra där och sista flyget flygs av Xfly.
 
Det är bara sas system som har 1h som standard, minimum connection time är oftast lägre än så.

Går alldeles utmärkt att boka två enkla, funkar 99% av gångerna. Nästan alltid går samma plan tillbaka (finns en del undantag) så det är oftast lugnt. Det kan dock bli problem om du måste ut och in igen på flygplatsen, samt att extra kontroller kan göras mm. Säkrast är att ha allt i samma bokning, men alla väljer själva vilka risker de vill ta.

Angående 1 h minimum connection… jag hade en MR planerad till BRU (ARN-CPH-BRU-CPH-ARN) till 14e ut och 15e hem. Allt på
Samma biljett. SAS ställde in returen, och blev automatiskt ombokad till vändande kärra från BRU. 40 min connection time. Så någon absolut spärr på 60 min verkar inte finnas… kanske bara vid bokning online?

Ändrade resan idag till 7e januari. Sugen på besök på Cantillon och några fina belgiska öl. Blir första flygen ut, sista hem (via CPH bägge
Vägen). Några timmars egentid vid Mikkeller bar blir det också… får passa på att hämta ut det där FF kortet
 

palmen

Moderator
Angående 1 h minimum connection… jag hade en MR planerad till BRU (ARN-CPH-BRU-CPH-ARN) till 14e ut och 15e hem. Allt på
Samma biljett. SAS ställde in returen, och blev automatiskt ombokad till vändande kärra från BRU. 40 min connection time. Så någon absolut spärr på 60 min verkar inte finnas… kanske bara vid bokning online?

Ändrade resan idag till 7e januari. Sugen på besök på Cantillon och några fina belgiska öl. Blir första flygen ut, sista hem (via CPH bägge
Vägen). Några timmars egentid vid Mikkeller bar blir det också… får passa på att hämta ut det där FF kortet
Det är sas.se som har den spärren. Istället för att applicera den riktiga MCT så har de satt 1h på allt med kortare tid. Det går utan problem att boka om man ringer in, men då missar man ju oftast kampanjer.
 

Brandten

Medlem
Äh vi gör ett litet försök.

28004 poäng kvar till EBD. Finns det någon "enkel" destination nu på lördag eller söndag som inte kräver avskräckande mycket test, VISA, formulär etc?

Denna kanske? 3750 x2 x4


cf536d5fa0b1ef6fad28c98b0cbdb3b8.jpg
 

SK525

Medlem
Yes såg den men ger "bara" 22496 poäng (3100kr t/r i Plus på söndag).
Ja just det, 3100 menade jag. Kollade fel o tittade på Plus Pro-priset (3700) när jag svarade. 22496 poäng för 3100 kr kändes fantastiskt bra tyckte jag men jag har förstås inte riktigt hängt med på alla möjligheter på sistone..
 

John Gustafsson

Ny medlem
Äh vi gör ett litet försök.

28004 poäng kvar till EBD. Finns det någon "enkel" destination nu på lördag eller söndag som inte kräver avskräckande mycket test, VISA, formulär etc?

Denna kanske? 3750 x2 x4


cf536d5fa0b1ef6fad28c98b0cbdb3b8.jpg

Tänkte dra samma, 5000p x 1.25 för guld x 4 = 25k poäng för ca 6k, rätt hyfsat.
Samt att vad jag förstår krävs inget pappersarbete alls om man stannar under 48h.
 
Toppen