Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Om det hade varit en SAS lounge så hade jag kanske trott på detta. Men att Lufthansa (eller av de några andra loungerna; united, singapore eller air canada) skulle släppa in dig på de premisserna förefaller otroligt. Men det har hänt otroliga saker förr, senast för en stund sedan då @trekker rapporterade att han just hade fått ätlig mat på en Lufthansa flight ;)

Man vet inte förrän man har provat.

På tal om mat, blev det senast en utsökt tillagad gås till middag ombord på Lufthansa.

Jag ska den 27e Februari göra (min första) mileage run, och har en liten fundering till er som har bättre koll.

Jag har en resa inbokad ARN-OSL, OSL-LHR-ARN, och kommer nå upp till EBG efter första två benen, gör det att jag kan nyttja lounge på Heathrow?

Flyger för övrigt 8.35 (SK847), 17:05 (SK811), 21.05 (SK534) i ekonomi (T) för 1218SEK, vilket om jag räknat rätt ger 1250 poäng.
Du bör få 1375 poäng då du är EBG sista leget och då får guldbonusen på 25%

Behöver 7037 baspoäng senast 30/4 för att uppnå EBD. Har kollat lite på Plus inom Europa med 3 segment på både ut och hemresan som ger 7498 baspoäng (inkl 25% extra för EBG). Finns det något bra sätt att söka efter billigaste biljetten, eller är det bara söka dag för dag samt olika destinationer? Utreseflygplats är GOT.

Den här sökmotorn är bra för just detta.

EuroBonusExpert

Gargamel, glömde att Januari går så fort. Jag saknar 4964 poäng till Diamond efter dagens och onsdagens flygning T/R Göteborg - Stockholm i plus. Har i praktiken bara imorgon på mig eller konstiga rutter idag eller på onsdag?

Idéer?

Kanske man ska strunta i det eller konvertera några extrapoäng?

Gargamel, glömde att Januari går så fort. Jag saknar 4964 poäng till Diamond efter dagens och onsdagens flygning T/R Göteborg - Stockholm i plus. Har i praktiken bara imorgon på mig eller konstiga rutter idag eller på onsdag?

Idéer?

Kanske man ska strunta i det eller konvertera några extrapoäng?
Göteborg-Köpenhamn/Stockholm/Oslo-Europeisk destination (dock ej nordiska/baltiska länder) T/R i SAS Plus ger 5.625 poäng inkl. statusbonus.

(750 + 1.500) x 2 + 25% = 5.625 poäng

Enligt ITA Matrix, en Mileage Run i SAS Plus till europeiska destinationer över dagen kostar över 4.500 SEK inkl. skatter från Göteborg i januari 2018.

Går det inte att köpa baspoäng? Hur mycket kostar det för dig att köpa 5.000 baspoäng?

Toppen