Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

415th Night Fighter Squad: Ja jag funderar starkt på Hong Kong med en övernattning i september och åker i plus (med plusgrade försök till C). Kanske nya ipad Pro kommit då också. Har sett någon prisjämförelse där priserna i Hong Kong var bäst på apple produkter. Jag har HHG så en natt på Garden inn låter lockande. Jag kan alla datum efter 13:e september ser det ut som i kalendern. Själv då?

415th Night Fighter Squad: Ja jag funderar starkt på Hong Kong med en övernattning i september och åker i plus (med plusgrade försök till C). Kanske nya ipad Pro kommit då också. Har sett någon prisjämförelse där priserna i Hong Kong var bäst på apple produkter. Jag har HHG så en natt på Garden inn låter lockande. Jag kan alla datum efter 13:e september ser det ut som i kalendern. Själv då?
Jag skall faktiskt göra en sådan resa nu i maj Fre 12/5 - Sön 14/5, jag har bokat Hilton Garden Inn, bokat plus och lagt in plusgrade till Business.

/A

Jag har faktiskt kollat in just 1-3 september lite sugen blir man ju då skulle jag kunna säkra guldet en månad efter mitt brytdatum...
1-3 september er et alternativ....

Åker ARN-HKG ToR med vändande flyg 2-3 september för EBD ytterligare ett år. Inte direkt en resa att se fram emot men, men...
Oi! det blir noen timer på samme fly...

Jag kan alla datum efter 13:e september ser det ut som i kalendern. Själv då?

Jeg hadde tenkt 8-10 september. Kan egentlig alle helgene i september, bortsett fra siste helgen for da drar jeg til LA på høstferie. Kommer til å reise i plus, med muligens en liten plusgrade...

Sitter med exakt 30k poäng nu, med brytdatum sista november. Tyvärr har jag bara en resa inbokad för tillfället, till MMX i början av Juni i GO. Har inget resande inplanerat i jobbet just nu, vilket gör mig orolig. Förmodligen blir det väl åtminstone någon jobbrelaterad resa innan 30:e november, men better safe then sorry som man brukar säga. Någon som har lite inspiration till vart jag kan tänkas släpa med mig sambon för att i nödfall flyga in 14500 färska pinnar? :D Tidpunkt för resa är egalt, så länge det kan ske innan sista november.

Bas är Arlanda, och Amex Elite har jag inte, och har inga planer på att införskaffa, då jag är väldigt nöjd med mitt Platinum (nåja, senaste rundan "enhancements" har påverkat nöjdhetsgraden en smula).

Sitter med exakt 30k poäng nu, med brytdatum sista november. Tyvärr har jag bara en resa inbokad för tillfället, till MMX i början av Juni i GO. Har inget resande inplanerat i jobbet just nu, vilket gör mig orolig. Förmodligen blir det väl åtminstone någon jobbrelaterad resa innan 30:e november, men better safe then sorry som man brukar säga. Någon som har lite inspiration till vart jag kan tänkas släpa med mig sambon för att i nödfall flyga in 14500 färska pinnar? :D Tidpunkt för resa är egalt, så länge det kan ske innan sista november.

Bas är Arlanda, och Amex Elite har jag inte, och har inga planer på att införskaffa, då jag är väldigt nöjd med mitt Platinum (nåja, senaste rundan "enhancements" har påverkat nöjdhetsgraden en smula).
Billigast är utan tvekan ett AMEX Elite och det ger ju också förnämliga 2-4-1 vouchers med spend.

25000 poäng fixad över helgen. ARN-OSL-MIA-OSL-ARN . C klass båda vägar , Sitter just nu i kabin och väntar på takeoff och inser att det är minst 12 lediga platser i C. Ovanlig syn nuförtiden. Fre-mån med en CU på Hertz så kört en Dodge challenger 2017 med HEMI 5.7l 8-stegad automat , riktigt skoj. Miami-Key West - Sawgrass Mills (outlets) - Naples - Everglades - Kendall (Carlson hotell med fri CU till svit).

Men helsike vad varmt det vart. 93 fahrenheit, Dvs runt 34-35 i skuggan.
Dodgen då, ja på väg 41 från everglades city prova jag HEMI motorn. 115mph , kändes fort och insåg sedan att det är ca 190 km/h. :). Tur det var endast jag på vägen för tillfället. I övrigt gick det väl mellan 45-75mph eftersom amerikaner kör väldigt laglydigt :)

Provat Avianca lounge - sådär...

Nästa poängresa för EBD blir nog Chicago och ta en tur på route 66 alt EWR och vidare inrikes till New Orleans' , finns säkert god mat där :)

2d93367a358f10f64eb3c3b0da47d409.jpg

816bf8124fa867a1021dabcf5a3e9483.jpg

6b3a2c1b95d6c5c2039795f2211b1476.jpg

b874504d323ab34391724bdff894be7c.jpg

Last edited:
Toppen