Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

agehall

Medlem
Med det sagt så vore det intressant att veta hur lång tid det tar att bli EBD och hur man gör på så kort tid som möjligt.
Borde gå att göra på ett par dagar. En R/T med SAS till Miami i business ger 24k om man utgår från CPH. 20k från AmEx elite och du har 20+3*24 = 92k. Så hur lång tid tar det att göra tre R/T till Miami?
 

palmen

Moderator
Jag hade räknat med åtminstone 3 long haul resor i tjänsten under våren och det hade säkrat upp min återkvalificering till guld, nu har detta ändrats på grund av besparingar och dylikt och det ser plötsligt helt rent ut på flygsidan.
Just nu har jag Amex Elite plus att jag har flygit in ca 7000 p så jag behöver således flyga in 18000 p till och med 31/8 2017 för att återkvalificera mig så jag skulle behöva några tips på hur jag på så billigt sätt och helst så få flygningar som möjligt kan fixa dessa poäng.
Sen gör det ju inget om man i samma veva kan besöka några schysta lounger.
/A
Billigast lär vara att dra 2 vändor till Hong Kong. Rea-priset ligger allt som oftast på 2500-3000 kronor. Ger 11250 poäng per resa och går enkelt att göra över en helg (får ta halvdag på fredagen). Utan att veta när SAS har sina reor men det har varit ett återkommande pris varenda månad senaste året så skulle bli förvånad om det inte kommer igen. Ett tips är ju att göra detta innan sommaren då priserna generellt tenderar att gå upp under semesterperioden.
 

palmen

Moderator
Har någon koll på vad det billigaste och absolut snabbaste sättet att bli eurobonus diamond är?
Billigt och snabbt går sällan ihop i dessa ekvationer. @agehall har givit dig ett väldigt bra förslag på att göra det så snabbt som möjligt i alla fall.
Ska du göra det så billigt som möjligt så tror jag följande blir svårslaget
  1. Skaffa Amex Elite för 4000 kronor (20k baspoäng)
  2. 3 tur och retur till Hong Kong med SAS för 2500 kronor styck på kampanj (3*9000=27000 baspoäng)
  3. Du ska nu ha kommit upp i Eurobonus guld för ca 11500 kronor
  4. Gör nu 4 stycken tur och retur till Hong Kong med samma pris som i punkt 2. Som guld får du 11250 poäng per resa vilket ger ytterligare 45k poäng.
  5. Du bör nu ha tjänat in 92000 baspoäng till en summa av 21500 kronor.
Mycket billigare än så går det inte att bli Eurobonus Diamond i dagsläget om man inte har en vän som är Pandion som kan ge bort ett kort.
 
Toppen