Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

För 20k poäng finns inget enklare/billigare sätt än att skaffa Amex Elite. Klart på 3 dagar utan att få ont i ryggen efter 20h i SAS Go.

Om du redan har Elite, och ändå behöver 20k så ja, då flyger du väldigt lite och behöver ett par rejäla MR.

För 20k poäng finns inget enklare/billigare sätt än att skaffa Amex Elite. Klart på 3 dagar utan att få ont i ryggen efter 20h i SAS Go.

Om du redan har Elite, och ändå behöver 20k så ja, då flyger du väldigt lite och behöver ett par rejäla MR.

Har Premium idag. Är dock inte speciellt intresserad av Elite, pga att jag tycker mervärdet (förutom poängen) är tveksamt. Eftersom jag är säker på kvalificering under nästa år, utan Elite, kommer jag då behöva gå tillbaka till Premium igen. Vilket känns sådär.

Det är nödlösningen om jag inte har tillräckligt med poäng i mitten på november.

Jag tror inte att de flesta av oss har Elite pga den extra poängintjäningen jämfört med Premium.

Det som lockar är att det är lättare att bli EBG (som du räknar med att bli iaf) och framförallt de dubbla vouchers som Elite ger jämfört med Premiums enda. (Under förutsättning att man har spend på minst 300.000/år)
För den som vill ut och resa bekvämt, för en billig penning, så låter hjälper voucherna till så poängen räcker mycket längre.

Men i ditt fall kanske du räknar med att tjäna in nog med pengar ändå, alternativt har inte tid att resa i fritiden?

Jag tror inte att de flesta av oss har Elite pga den extra poängintjäningen jämfört med Premium.

Det som lockar är att det är lättare att bli EBG (som du räknar med att bli iaf) och framförallt de dubbla vouchers som Elite ger jämfört med Premiums enda. (Under förutsättning att man har spend på minst 300.000/år)
För den som vill ut och resa bekvämt, för en billig penning, så låter hjälper voucherna till så poängen räcker mycket längre.
Var lite otydlig, syftade inte på 5p extra per hundring utan på de 20k baspoängen (den stora fördelen med kortet som jag ser det). Det som är lite av haken är att jag i nuläget inte (utan extraordinära inköp...) når en spend på 300k.

Men kontentan av alltihop är alltså att det är smidigast att skaffa ett elite, inte ut och flyga i onödan. Och när guldet är i hamn återgå till premium och sköta återkvalningen med riktiga flygpoäng under nästa år för att behålla det. Får ta en funderare på det.

Hallå,

Sitter med idétorka hemma och inser att jag behöver flyga ihop 12130 poäng för att behålla mitt Diamond-kort.
Vill såklart spendera så lite som möjligt för att uppnå dessa men tiden är knapp (brytpunkt sista Juli), så jag vänder mig till er kunniga här på forumet för inspiration på resor, tyvärr är man även begränsad att flyga fred em och kan ta en måndag ledig.

Detta är vad jag har fått fram hittills
22-25 juli
ARN - HKG 13125p för 9180kr
ARN-CHI 12500p 10976kr
ARN-EWR 12500p 13032kr

Kan även flyga helgen efter men man vill ju ogärna ha hemresan i brytpunkten.

Någon som kan bidra med spännande förslag (har btw redan nyttjat AMEX poängbonus)

Hallå,

Sitter med idétorka hemma och inser att jag behöver flyga ihop 12130 poäng för att behålla mitt Diamond-kort.
Vill såklart spendera så lite som möjligt för att uppnå dessa men tiden är knapp (brytpunkt sista Juli), så jag vänder mig till er kunniga här på forumet för inspiration på resor, tyvärr är man även begränsad att flyga fred em och kan ta en måndag ledig.

Detta är vad jag har fått fram hittills
22-25 juli
ARN - HKG 13125p för 9180kr
ARN-CHI 12500p 10976kr
ARN-EWR 12500p 13032kr

Kan även flyga helgen efter men man vill ju ogärna ha hemresan i brytpunkten.

Någon som kan bidra med spännande förslag (har btw redan nyttjat AMEX poängbonus)
Om du är beredd att betala 13.032 SEK, kan du flyga med Turkish Airlines till Bangkok i Business class för 13.200 SEK inkl. skatter. Det är mycket bekvämare än SAS Go eller SAS Plus.
Det går att flyga över helgen. T ex fredag kväll ut, söndag kväll hem.

Screenshot20160709 01 TK.png

Det är i J klass så det ger 100% poäng till SAS EuroBonus.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Stockholm-Istanbul: 1.374 miles = 1.400 poäng
Istanbul-Bangkok: 4.669 miles = 4.700 poäng

(1.400 + 4.700) x 100% x 2 = 12.200 baspoäng.

Paniken börjar infinna sig lite lätt...

Har EBD men suttit och sovit i vår, flugit mest egna kärror och upptäcker nu att jag inte skrapat ihop till guld... Brytpunkt 1 augusti... På måndag alltså :) saknar 3930 poäng.

Finns det ngn med erfarenhet som vet var jag kan flyga på söndag T/R för att dra ihop dessa poäng?

Skulle kunna köpa baspoäng för extrapoäng / Amex ELITE så guldkorten kan jag rädda men då räknas inte det året som guldmedlem för att efter 10år få sitt livslånga och har 5-obrutna år redan och vill inte börja om.

Tacksam för all hjälp! Avser skaffa mig amex elite nästa period så det finns säkert ngn som vill bjuda in mig till det.

Toppen