Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Dum fråga, men finns det en lista på hur man tolkar fare basis? :)

Reste i helgen med OCAMPOW, hur skulle det tolkas? Jag trodde i min enfald att det var O, CAMP (Campaign), OW (Oneway).. Men det stämmer inte med mönstret från ovan..

Det låter väl högst normalt som förklaring. Kampanjpris = specialregler.

• Gilla
Reactions: ekf
Reste i helgen med OCAMPOW, hur skulle det tolkas? Jag trodde i min enfald att det var O, CAMP (Campaign), OW (Oneway).. Men det stämmer inte med mönstret från ovan..
HAHA! Hvis du kalder det her et dumt spørgsmål har du sku aldrig set et dumt spørgsmål. ;)

Det er mit indtryk at SAS normale fares følger det ovennævnte mønster, men at kampagner osv. ikke følger de samme regler.

I mit hoved lyder din tolkning meget plausibel.

Jeg har en billet der er booket under deres "VIP-kampagne" den hedder VFFWEB. Jeg tolker det på følgende vis: V (bookingklasse) FF (Friends&Family) WEB(Web - jeg mener billetterne skulle bookes online)

• Gilla
Reactions: ekf
@FF#1 - Trippen du beskriver ovan känns mer segment-inriktad än poänginriktad, varför inte flyga SK+ enl. nedan för 3173 SEK? Ger 4500 poäng.
Eller är det kanske jag som missar något? :p

on 11 feb
06:20 - 07:50 SK015 Luleå - Stockholm, Arlanda (Terminal 4)
08:30 - 10:00 SK2645 Stockholm, Arlanda (Terminal 5) - Hamburg (Terminal 2)
17:45 - 19:15 SK2648 Hamburg (Terminal 2) - Stockholm, Arlanda (Terminal 5)
21:10 - 22:30 SK020 Stockholm, Arlanda (Terminal 4) - Luleå

Allt ser bra ut förutom att man inte hamnar i Göteborg, vilket var själva syftet med resan.

Det där är en t/r biljett med tanke på fare basis (ASERTY, A=bokningsklass, SE=Sverige, RTY=retur). Utresa LLA-HAM. Hemresa HAM-GOT.

Betyder det att det är en omvänd Open Jaw som jag har plockat ihop eller vad det nu heter när man inte kommer tillbaka till startpunkten på en t/r resa?

@FF#1 - Trippen du beskriver ovan känns mer segment-inriktad än poänginriktad, varför inte flyga SK+ enl. nedan för 3173 SEK? Ger 4500 poäng.
Eller är det kanske jag som missar något? :p

on 11 feb
06:20 - 07:50 SK015 Luleå - Stockholm, Arlanda (Terminal 4)
08:30 - 10:00 SK2645 Stockholm, Arlanda (Terminal 5) - Hamburg (Terminal 2)
17:45 - 19:15 SK2648 Hamburg (Terminal 2) - Stockholm, Arlanda (Terminal 5)
21:10 - 22:30 SK020 Stockholm, Arlanda (Terminal 4) - Luleå
Det som FF#1 postade är också i SAS Plus och ger mer poäng (och även mer segment) för mer eller mindre samma poäng :)

Betyder det att det är en omvänd Open Jaw som jag har plockat ihop eller vad det nu heter när man inte kommer tillbaka till startpunkten på en t/r resa?
Bare open-jaw. Man skelner normalt ikke mellem om det er ved destinationen eller begyndelsespunktet der er en manglende sektor. Derimod skelner man mellem single og double open-jaw.

Inte generellt. Olika bolag konstruerar sina fare basis på olika sätt.

Sitter och funderar lite på att dra in de ytterligare ca 12K poäng som jag behöver för att säkra Diamond, men har bara två veckor på mig ( Period t.o.m. Jan )
Med tidigare intjäning hade det varit snabbt och lätt med SAS Plus men det är lite svårare idag...

Det "bästa" jag hittat just nu är en sväng med United till USA I Eco.

Någon som har något annat bra förslag för mig att titta på ?
Utgår helst från Köpenhamn men är öppen för förslag.

@xmit - Vad kostar resan du hittat till USA i economy? Kan vara bra att veta om man ska leta efter alternativa biljetter med samma intjäning.

Toppen