Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Ännu en lyckad tur till ZRH denna helg (dock inte över dagen men i kombination med helg i alpmetropolen).
ARN-OSL-ZRH-OSL-ARN i Plus Pro.

Pris: 2 497 NOK
Nivåpoäng: 4 100
Bonuspoäng: 6 150

Bättre sent än aldrig men Zürich var prisvärt i vintras.
I mars flög jag ARN-OSL-ZRH-OSL-ARN i Plus över dagen.

Pris: 2 758 kr
Poäng: 4 250

Last edited:
En fråga - har tittat på t.ex. ARN-CPH-DUS-CPH-ARN. I bokningsflödet anges att jag för den resan ska tjäna 3300 poäng, men kollar jag tabellen på hemsidan ser set ut som att intjäningen skulle vara 7200 nivåpoäng. Tänker jag fel eller är det något buggigt med poängangivelsen i bokningsflödet? Har tittat på Plus Pro Bio i S.

En fråga - har tittat på t.ex. ARN-CPH-DUS-CPH-ARN. I bokningsflödet anges att jag för den resan ska tjäna 3300 poäng, men kollar jag tabellen på hemsidan ser set ut som att intjäningen skulle vara 7200 nivåpoäng. Tänker jag fel eller är det något buggigt med poängangivelsen i bokningsflödet? Har tittat på Plus Pro Bio i S.
Lita på tabellen och inte på infon när man bokar (den har varit opålitlig under hösten).

Jag behöver samla ihop lite poäng och tänkte göra en resa till Asien. Exempelvis GOT-BKK i slutet på januari (flexibel någon vecka +-) och hem från Singapore, gärna den 1:a mars. Vilka verktyg använder ni för att söka? Är det någon som kan hjälpa mig hitta något bra förslag?

Någon som vet om man tvingas gå ut landside när man landar på Trondheim Værnes med ett inrikesflyg från Oslo?

Trondheim flygplats:
Arriving from a destination in Norway, and departing with a domestic flight:

Find your next departure on the information board,and go directly to your gate. If the luggage has not been checked in to the next destination, you must collect it in the arrival hall and check in again.

Toppen