Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

dave.s

Medlem
Behöver runt 13000 poäng för guld. Ska ta mig från SFO-ARN i sommar och funderar på att passa på att lägga tiden och köra någon variant med flera stopovers osv och se om jag kan nå detta.

Har dålig koll på detta med mileage runs. Någon som har tips på ett eventuellt statuspoängrikt upplägg man skulle kunna köra? SFO-JFK-LHR-ARN eller så. Och hur ska jag gå till väga för att boka - går nog inte via sas.se gissar jag?
 
Behöver runt 13000 poäng för guld. Ska ta mig från SFO-ARN i sommar och funderar på att passa på att lägga tiden och köra någon variant med flera stopovers osv och se om jag kan nå detta.

Har dålig koll på detta med mileage runs. Någon som har tips på ett eventuellt statuspoängrikt upplägg man skulle kunna köra? SFO-JFK-LHR-ARN eller så. Och hur ska jag gå till väga för att boka - går nog inte via sas.se gissar jag?
Vad för budget samt datum? Verkar som att enkel-resor är ganska dyra.

Ser en med TAP den 5/7 som flyger Businesss SFO-LIS-ARN för 24.299 som du borde få 5700 * 200% + 1900 * 200% = 15200P.
 

dave.s

Medlem
Vad för budget samt datum? Verkar som att enkel-resor är ganska dyra.

Ser en med TAP den 5/7 som flyger Businesss SFO-LIS-ARN för 24.299 som du borde få 5700 * 200% + 1900 * 200% = 15200P.

Tack! Runt 10 juni. Ingen direkt budget, ska ändå åka så det som är standard är ok 20-30k. Det här ser intressant ut. Hur fungerar det? Bokar med TAP direkt och fyller i Eurobonus någonstans eller?
 
Tack! Runt 10 juni. Ingen direkt budget, ska ändå åka så det som är standard är ok 20-30k. Det här ser intressant ut. Hur fungerar det? Bokar med TAP direkt och fyller i Eurobonus någonstans eller?
Yes, bara kontrollera att flygen är av TAP och ingen dålig codeshare bara. Flygbolagen brukar ha en del där du fyller i Airline program-nummer, men ibland blir det inte automatiskt och då får man claima det själv (Görs på SAS' hemsida)
 

Mr Planning

Medlem
TAP codeshare, ger det poäng?

Det står inte bokningsklass klart & tydligt någonstans.

Edit: på bokningsbekräftelsen står bokningsklass, det är dags då :rolleyes:
 
Last edited:

Fredah

Medlem
I skrivande stund har jag 37924p kvar till Diamond, min period är kalenderår (1jan-31dec) och jag kommer gissningsvis dra in runt 10-15 tusen poäng ytterligare innan årsskiftet.

Jag funderar lite på att göra en resa där resan är målet så att säga. Ex SAS business till SFO/LAX borde ge mig en sisådär 20-25 tusen poäng till en kostnad om drygt 1kr/poäng.

Någon som har tips på något roligare? Eller hur jag kan leta, sökt på västkusten USA via ITA Matrix och vad jag har sett så är nog ändå SAS bäst poängmässigt (tack vare 25% EBG bonus). Jag har även kollat på ex GOT-FRA-MIA-IAH-SFO-FRA-GOT men det blir code-share med (för mig) oklart antal poäng. Jag hittade även några bra alternativ med TAP, GOT-BRU-LIS-SFO-LIS-ZRH-GOT men de verkar inte gå att boka.

Jag utgår från CPH/GOT/AGH
Kan vara borta max 2arbetsdagar (ex fre-mån) men kan positionera mig kvällen innan (ex Tors GOT-ARN).
Budget: ca 30kkr inklusive ev övernattning och fler än 25 tusen poäng (helst uppåt 30) samt mer än 1poäng/krona. Om någon hittar en riktig bra deal via FRA med FCT i First så kan budget stretchas lite.

Huruvida det är värt det eller inte för att uppnå Diamond kan diskuteras i en annan tråd.

Tacksam för förslag.
 

Fredah

Medlem
Är endast Business aktuellt? Eller funkar tex två Plus-resor bokade på F&F?
Det skulle kunna funka och köra med bud på uppgradering men frågan är om det ger tillräckligt med poäng. Dock helst garanterad business blir mer värt att lägga pengarna då.
 

Salt

Medlem
Första gången jag kommer vara i närheten av EBD, med de kommande flygningarna är jag ca 8000 poäng ifrån. Kval period fram till 31SEP frågan är om man ska vänta in F&F och hoppas September är med i resperioden alternativt har jag hittat en t/r till BRU över dagen som ger 9337 poäng för 5141 SEK
 
Toppen