Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Fick precis ett trevligt (och oväntat) mail från SAS:

"Vi ber om ursäkt för att du i samband med din resa till X fick problem med ditt bagage – och de besvär som det innebar för dig.
Som plåster på såren vill vi gärna ge dig dubbla Extrapoäng för dina resor med SAS under nästa månad. Anmäl dig senast 31 oktober 2014 genom att klicka på knappen nedanför, så får du automatiskt dubbla Extrapoäng på alla resor med SAS under perioden 1 november 2014 - 30 november 2014."

Så nu har det vart fint med tips på bra MR's i November, Det bästa jag hittat så långt är ATH i plus för 2674:- vilket ger 2x10k poäng med diamantstatus, vilket känns som bra utdelning tycker jag...

Någon som har andra tips så är jag tacksam för alla bra ideer (kan resa både vardagar och helger)...

@OLN Grattis! Hur lång handläggningstid hade du? Jag har bara EBS och det står i mitt mail att jag kan förvänta mig en handläggningstid på 4-5 veckor.

@OLN Grattis! Hur lång handläggningstid hade du? Jag har bara EBS och det står i mitt mail att jag kan förvänta mig en handläggningstid på 4-5 veckor.

Resan var i slutet på Juli, hade en claim för inköp av kläder som jag redan fått ersättning för utan frågor. Pengarna ramlade in i Augusti tror jag. Till saken hör att jag blivit utan bagage 5ggr på denna rutt senaste halvåret (alltid via CPH).

Så nu har det vart fint med tips på bra MR's i November, Det bästa jag hittat så långt är ATH i plus för 2674:- vilket ger 2x10k poäng med diamantstatus, vilket känns som bra utdelning tycker jag...

Någon som har andra tips så är jag tacksam för alla bra ideer (kan resa både vardagar och helger)...

ATH för 2674 kr är bästa pris just nu i november som det verkar. Finns på rätt många dagar, tex alla lördagar. Du kan också åka till Rom den 21/11 eller 28/11 för 2647 kr för lite omväxling, dock är ju Italien "bara" i 3000p-zonen.

Hej, jag ligger snubblande nära en viktigt poängnivå och skulle behöva 500 poäng ytterligare under oktober. Någon som kan hjälpa mig att hitta en snabb och billig resa från ARN?

@lephantome : En enkel inrikes med sas go så är du uppe i 500 baspoäng, tillbaka är 500 till. Om du åker till göteborg (GOT) eller kalmar (KLR) i oktober så kommer går det loss på 1200 - 1500kr.

Last edited:
Hej, jag ligger snubblande nära en viktigt poängnivå och skulle behöva 500 poäng ytterligare under oktober. Någon som kan hjälpa mig att hitta en snabb och billig resa från ARN?
Det här är väl ett av de få tillfällena som det kan vara vettigt att köpa statusgrundande poäng. För ett extrapoäng och 1,048.57 SEK verkar du kunna köpa 1000 statusgrundande poäng. Se tråden http://www.businessclass.se/forum/threads/hur-når-man-ebg-snabbast.19657.

Jag vet inte om man bara kan köpa 500 poäng.

Toppen