Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Någon med erfarenhet att åka med vändande plan till Hannover? SAS flyger atr, frågan är behöver jag ut i ankomsthall eller kommer jag ut i terminal oavsett om det är bussgate?

Hej! Jag har inte hittat svaret i trådarna som finns, kanske nån här som kan svara? Om jag köper en resa till mig + en respartner, vart går baspoängen? Till varderas konto, eller får jag som bokat alla poängen?

Hej! Jag har inte hittat svaret i trådarna som finns, kanske nån här som kan svara? Om jag köper en resa till mig + en respartner, vart går baspoängen? Till varderas konto, eller får jag som bokat alla poängen?
Varderas, under förutsättning att båda har konto och att biljetterna som är bokade ger poäng till denna typ av konto. Detta står tydligt på SAS hemsida.

Tänk resebyrå och vem som får poängen när de bokar företagsresor åt anställda. Samma här.

Går SAS med på att lägga en tur o retur till HEL och sedan iväg till LHR på samma dag på samma bokning? Över 60 min på alla byten. Känns säkrare om man skulle bli försenad på nåt av flygen.
Typ: GOT-ARN-HEL-ARN-GOT-ARN-OSL-LHR med hemresa dagen efter.

Går SAS med på att lägga en tur o retur till HEL och sedan iväg till LHR på samma dag på samma bokning? Över 60 min på alla byten. Känns säkrare om man skulle bli försenad på nåt av flygen.
Typ: GOT-ARN-HEL-ARN-GOT-ARN-OSL-LHR med hemresa dagen efter.
Det har att göra med biljettreglerna. Generellt tillåter inte SAS biljetter end-on-end kombinationer (ny biljett som tar vid där förra slutar). Jag skulle dock inte oroa mig om 60 min i HEL, det är generellt samma plan som vänder så är du sen dit kommer du vara sen ut.

Tack för hemsida och exempel. Har testat lite kriterier men får inte fram något alls, jag undrar om det är min browser eller om det är min kriterier. Kan det vara så att du sitter inne på en rutt som garanterat funkar och vill dela?
Kolla gärna i tråden. Frågan har förekommit x antal gånger under våren och nästan varje gång fått utförliga avancerade svar.

Toppen