Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

fred80

Medlem
Behöver göra några MR ( saknar 9500 poäng som måste in innan sista mars för att behålla guld) och inte så sugen på l de "vanliga" ställen som AMS, BUR,HAM,BER. men villl ändå hålla mig kvar inom Europa.

Någon som gjort någon MR från Arlanda på sista tiden till någon "ny" destination?

Kanske inte ska krångla till det och hålla mig till de klassiska destinationerna för maximal utdelning då jag har kort tid att göra MR på.
Har inga problem att åka när som i veckan eller övernatta på destinationen heller. Är så velig av mig då man alltid vill hitta något nytt med maximal utdelning.
 

Gnopps

Medlem
Behöver göra några MR ( saknar 9500 poäng som måste in innan sista mars för att behålla guld) och inte så sugen på l de "vanliga" ställen som AMS, BUR,HAM,BER. men villl ändå hålla mig kvar inom Europa.

Någon som gjort någon MR från Arlanda på sista tiden till någon "ny" destination?

Kanske inte ska krångla till det och hålla mig till de klassiska destinationerna för maximal utdelning då jag har kort tid att göra MR på.
Har inga problem att åka när som i veckan eller övernatta på destinationen heller. Är så velig av mig då man alltid vill hitta något nytt med maximal utdelning.
Kanske positionera dig i HEL eller TLL och sedan åka till Europa? TLL-ARN/CPH-VNO t/r kostar typ 3800kr i Smart Bio och ger 4800 poäng (6000 som EBG/EBD) + positionering.
 

pswe

Medlem
Behöver göra några MR ( saknar 9500 poäng som måste in innan sista mars för att behålla guld) och inte så sugen på l de "vanliga" ställen som AMS, BUR,HAM,BER. men villl ändå hålla mig kvar inom Europa.

Någon som gjort någon MR från Arlanda på sista tiden till någon "ny" destination?

Kanske inte ska krångla till det och hålla mig till de klassiska destinationerna för maximal utdelning då jag har kort tid att göra MR på.
Har inga problem att åka när som i veckan eller övernatta på destinationen heller. Är så velig av mig då man alltid vill hitta något nytt med maximal utdelning.
Vet inte om Helsingfors kvalar in som ny, men den ligger ofta lågt i pris.
 

Sir Lemon

Medlem
Behöver göra några MR ( saknar 9500 poäng som måste in innan sista mars för att behålla guld) och inte så sugen på l de "vanliga" ställen som AMS, BUR,HAM,BER. men villl ändå hålla mig kvar inom Europa.

Någon som gjort någon MR från Arlanda på sista tiden till någon "ny" destination?

Kanske inte ska krångla till det och hålla mig till de klassiska destinationerna för maximal utdelning då jag har kort tid att göra MR på.
Har inga problem att åka när som i veckan eller övernatta på destinationen heller. Är så velig av mig då man alltid vill hitta något nytt med maximal utdelning.
Du nämnde ju en själv, rätt ovanlig sådan. BUR ;)
 

Attachments

  • IMG_0711.png
    IMG_0711.png
    339,5 KB · Visningar: 38

airac

Medlem
Kolla på vintersäsongens ’nya’ linjer såsom Agadir (AGA). Säsongen slutar i mars, och sista veckorna kan det finnas billiga datum när destinationen inte finns i sommartidtabellen. Just Agadir kanske är knepig för du måste nog åka vändande kärra om du inte vill vara kvar en hel vecka.
 

jsn

Medlem
Beror väl lite på vad du optimerar efter. De du nämner - AMS, BUR,HAM,BER - är populära då det ofta ger mycket bang-for-the-buck till dessa orter samt att det är enkelt att åka hem med vändande flyg. Men om du är beredd att betala lite mer, och kanske även ta en hotellnatt, så ligger i princip hela Europa öppet för dig :) Jag har tex sett reserapporter med LH till LIS som verkar ge hyggligt med poäng samt varm mat ombord mellan DE och LIS.
 

Hachans

Medlem
Beror väl lite på vad du optimerar efter. De du nämner - AMS, BUR,HAM,BER - är populära då det ofta ger mycket bang-for-the-buck till dessa orter samt att det är enkelt att åka hem med vändande flyg. Men om du är beredd att betala lite mer, och kanske även ta en hotellnatt, så ligger i princip hela Europa öppet för dig :) Jag har tex sett reserapporter med LH till LIS som verkar ge hyggligt med poäng samt varm mat ombord mellan DE och LIS.
Business class med TAP till något ställe med mellanlandning i Lissabon ger mycket poäng. Fick exakt 10 000p när jag åkte med dem till Valencia (av andra anledningar än MR men det var ju en trevlig bonus). Men det kräver övernattning såklart. Men är du flexibel med tiderna kan det gå att få mycket bra priser i deras business till mindre flygplatser i Spanien. Det kan ju vara en rolig upplevelse kanske?

Flygplatsen du flyger till måste dock ha sent ankommande flyg med TAP och den tidiga avgången tillbaka till Lissabon. Annars kan du ju få Lissabon också på köpet, och det är ju aldrig fel.
 
Hallå kamrater! Behöver 18000p innan sista mars för att gå fr EBG till EBD
Som lök på laxen kan jag bara resa från 12/3 och framåt.
Utgår från Arlanda och behöver VERKLIGEN er hjälp nu
 
Toppen