Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Skulle inte Etiopian i business Oslo-Johannesburg resp Seyshellerna ge uppåt 50k poäng?
Det tror jag inte riktigt. Runt 28k får jag det till. OSL-ARN-ADD bör ge runt 8k i vardera riktning. ADD-JNB ger 6k i vardera riktning. (8+6)*2 = 28. Allt förutsatt att det är en bokning i en klass som ger 200% till EB då.

Hur bokar man äkta MRs med SAS nuförtiden? Deras hemsida kräver minst 60min mellan ankomst och avgång och släpper inte igenom kortare turnarounds :(

Sitter och funderar på att boka ARN-CPH-HAM-ARN över dagen. Då detta inte är vändande kärra (för kort tid för byte då) undrar ut vad som händer om jag blir försenad till Hamburg och inte hinner med planet till Arlanda?

Sitter och funderar på att boka ARN-CPH-HAM-ARN över dagen. Då detta inte är vändande kärra (för kort tid för byte då) undrar ut vad som händer om jag blir försenad till Hamburg och inte hinner med planet till Arlanda?
Du får köpa en ny biljett eftersom du missat din flight. I vissa fall kan SAS kanske vara schyssta och boka om dig gratis, men du har ingen rätt till det egentligen eftersom det är två separata biljetter.

Som jag misstänkte då, tack för svaret!
SAS har ju iofs numera någon funktion när man checkar in online där man kan välja att checka in/knyta anslutningsflyg. Du skulle kunna prova detta men ingen garanti att det fungerar eftersom anslutningstiden är för kort.
Är du riktigt sugen så kan du ju prova att boka en full flex plus på detta vis nu för avresa imorgon, prova att checka in och lägga till anslutningen. Sedan kan du ringa och avboka biljetten. Inte snyggt men det bör ge indikation på ifall det skulle gå att koppla dem iallafall. Sedan är detta heller ingen garanti för att SAS bokar om dig gratis till en senare flight men chanserna ökar skulle jag säga.

Toppen