Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Mileage run är ännu inte död. Går att flyga ARN-LPA t/r på SAS ungdomsbiljett för 1849kr som genererar runt 5400 miles till Turkish Airlines Miles&Smiles. Är inte mycket av en Mileage Run människa, men anser ni det vara värt att boka denna? Och hur mycket kan man räkna med att en OptionTown upgrade till PLUS kan kosta?

Stanna en natt och njut av (lite) sol och värme!
Då går det (kanske) att stå ut med att ta resan i minus.

Om det var mig du frågade så kostade biljetten 4999:-. Jag reser i GO och med Guldbonus blir det 10000p. Samtidigt så ger SAS födelsedagserbjudande mig dubbla extrapoäng, så totalt 20000p. Sen har jag en OT request på hemresan, men minst 20000p iallafall.

Upgrade request genomförd och godkänd. Blir Plus över Atlanten (CPH-IAD).

Last edited:
Då är alla poäng på kontot efter min MR ARN-IAD den 28/2-1/3.

Totalt med alla bonusar blev det 21.020 poäng för 4999:-.

Båda flighter över Atlanten uppgraderades till PLUS med poäng.

Syftet med denna MR var EBD som låg inom räckhåll och det var nu eller aldrig iochmed den nya intjäningen. Så nu är guldet säkrat till juni 2017.

Då är alla poäng på kontot efter min MR ARN-IAD den 28/2-1/3.

Totalt med alla bonusar blev det 21.020 poäng för 4999:-.

Båda flighter över Atlanten uppgraderades till PLUS med poäng.

Syftet med denna MR var EBD som låg inom räckhåll och det var nu eller aldrig iochmed den nya intjäningen. Så nu är guldet säkrat till juni 2017.

Korrigerar: totalt 26.020 poäng inkl de 5000 jag fick för trasig IFE.

Det finns absolut en lounge som är helt OK (för att vara Spanien). Ganska glest besökt när jag varit där.
I början av februari så renoverade man balkongen så utsikten var starkt begränsad.
Lördagar och Söndagar kan det vara många Skandinavier i loungen, SAS har många reguljär avgångar samt många charterresenärer med Diners.

Jag tror att man kan fortsätta diskussionen från denna tråd här. Har ägnat en del dötid som föräldraledig åt att kika på olika MR, dels av nyfikenhet, dels för egen och andras räkning.

Jag tycker att det för tillfället är extremt svårt att hitta prisvärda biljetter i SAS Plus, oavsett destination, och i synnerhet med kort varsel (<2 veckor). Är det något som förändrats i prissättningen (är den mer statisk?) eller lyckas SAS fylla Pluskabinerna till så pass höga priser? Det förvånar mig att SAS kan ta ut 8400 SEK T&R Paris nästa helg i Plus t.ex. - är konkurrensen så dålig eller har SAS valt att prissätta Pluskabinen som en riktig premiumprodukt? Inte ens tidigare typiskt billiga destinationer som TXL och AMS är särskilt billiga längre. Där kunde man ofta få tag på Plusbiljetter ca 2000 SEK med kort varsel, även över helger.

@Agö Håller med om ditt intryck. Då jag fick flytta en bokad USA-resa till näste medlemsår, uppstod plötsligt ett poängbehov för att hänga kvar i diamant-klubben. Så jag har ägnat påskhelgen åt att leta MR.

Det bästa jag kan hitta från GOT till Europa ger mig ett poängpris på 61 öre/poäng (eller 1,65 poäng/SEK för de sjuka människor som räknar så). Och då är det med fyra-fem veckors framförhållning. Iofs har SAS en kampanj nu som är "res 20 apr-30 sep" som kanske påverkar att det är först där jag hittar något bra. Men överlag tar de väldigt bra betalt för plus-biljetterna!

Toppen