Senaste nytt

SAS Eurbonus på Korean Air

hco

Medlem
Det gick bra att lägga till SAS EBG hos Korean Air. Misslyckades i bokningsflödet men det berodde på felaktigt format (testade med bara siffror). Tog upp bokningen efter inköp och lade till på formatet EBGxxxxxxxxx.

Verkar som att någon status noterats i systemet då jag kunde välja "Preferred Seat" gratis i ekonomi (annars USD70). Kunde dock ej välja nödutgång, kostade fortfarande $150.

Medpassagerare (ej STE+, bara STE) på samma bokning kunde dock ej välja Preferred Seat gratis. Lite snålt tycker jag men men.

Såg även att Korean säljer biljetter från ARN där första benet utförs av SAS. Men nu blev det ändå avgång där första benet är med KLM pga priset.

Bra information. Eftersom KLM:s sida lämnar en del att önska var jag tvungen att lägga in EBG för en KLM-resa på Garudas hemsida, men då kanske det även funkar att göra samma sak hos Korean. Hade en liknande upplevelse som du. När EBG var inlagt på min resa (trots att det var på Garuda) så kunde jag välja gratis platser efter det (tidigare var en tilläggstjänst som kostade extra).

Bra information. Eftersom KLM:s sida lämnar en del att önska var jag tvungen att lägga in EBG för en KLM-resa på Garudas hemsida, men då kanske det även funkar att göra samma sak hos Korean. Hade en liknande upplevelse som du. När EBG var inlagt på min resa (trots att det var på Garuda) så kunde jag välja gratis platser efter det (tidigare var en tilläggstjänst som kostade extra).

Till nästa gång kan det vara bra att veta att det går utmärkt att importera KLM-bokningar i SAS-appen och ändra program där.

Har en bokning med Korean där jag lagt till EBG/STE+. Dock funkar det inte att lägga till resan i SAS-appen med bokningsnr. Tips någon?

Har en bokning med Kenya Airways och den har inte gått att lägga in i SAS app tidigare men när jag provade förra veckan så funkade det.

Sen får vi se hur det funkar med EuroBonus, det ser dock korrekt ut. Detsamma gäller en bokning med KLM där EB-numret ser helt galet ut?

Toppen