Senaste nytt

SAS endrer billettklassene :O

cnord

Medlem
Jaja nå er det nye navn, bye bye PLUS, hello COMFORT FLEX.

BASC - STANDARD - STANDARD BIO - COMFORT FLEX - COMFORT BIO
Longhaul heter nå BUSINESS og BUSINESS FLEX.

Skjermbilde 2023-05-22 kl. 10.44.19.png

En tillfällig norsk special, eller något som rullas ut i olika takt på olika marknader? På sas.se får jag Go och Plus på exakt samma resa.

Väldigt bisarrt! På hemsidor sker det ofta såkallad A-B testing, men knappast skulle man göra det på nåt så viktigt som bokningsklasser?

Well, just uppdelningen Basic och Standard i stället för Go Light och Go och allt vad det heter är ju ett fall framåt faktiskt, slippa all förvirring som uppstår.
Och Comfort är ju en något bättre beskrivning än Plus kan jag också tycka.
Det är sällan jag tycker SAS gör saker rätt, men detta är en av gångerna.

Varför inte? Lär väl vara så att klassen är samma men med ett annat namn.
Mest för att det kan orsaka förvirring då man använder helt andra namn i marknadsföringen, på biljetter etc.
A-B testning brukar oftast vara mer subtilt och kanske mer på UX/UI än att man ändrar själva "innehållet".

Detta är nåt jag tror passar bättre för fokusgruppstestning, än att testa på slumpmässigt valda riktiga kunder.
Kanske en fokusgrupptestning som läckte i misstag?

Well, just uppdelningen Basic och Standard i stället för Go Light och Go och allt vad det heter är ju ett fall framåt faktiskt, slippa all förvirring som uppstår.
Och Comfort är ju en något bättre beskrivning än Plus kan jag också tycka.
Det är sällan jag tycker SAS gör saker rätt, men detta är en av gångerna.

På vilket sätt är comfort bättre? En bokning i den klassen tillför ju ingenting relaterat till komfort. Däremot en del annat som mat osv, orelaterat till komfort, så då borde väl plus vara en bättre beskrivning?

Toppen