Fick svar från SAS under 2019 att det inte skulle vara problem att checka in bagage inom Europa på delad biljett om, i detta fall båda biljetterna flygs av SAS (med tillräcklig tid mellan avgångarna). Har haft problem i Skellefteå. Fick svar av SAS på FB i en SAS-grupp. Efter förnyat problem 2019 lovade SAS att kontakta flygplatsen som då på nytt vägrade hjälpa till men gjorde det trots allt, under protest, då jag hade med konversationen med SAS och visade upp.
Så dags igen förra veckan, samma diskussion igen och under protest checkades trots allt bagaget in. "Vi kan göra det men vi är tillsagda att det inte är tillåtet", säger personalen. Hade kopior av min FB-konversation, som då ansåg vara för gammal (fr 2019). Ställt ny fråga i samma grupp, som nu inte blivit besvarad av SAS.
Så, ni som flyger mycket, vad gäller och var kan man hitta det formella svaret?
Så dags igen förra veckan, samma diskussion igen och under protest checkades trots allt bagaget in. "Vi kan göra det men vi är tillsagda att det inte är tillåtet", säger personalen. Hade kopior av min FB-konversation, som då ansåg vara för gammal (fr 2019). Ställt ny fråga i samma grupp, som nu inte blivit besvarad av SAS.
Så, ni som flyger mycket, vad gäller och var kan man hitta det formella svaret?