SAS Christmas flight - Välgörenhet till barnen på barnhemmet i Lettland 2023

• Thread starter Thread starter Robert flysas
  • Start date Start date
R

Robert flysas

Guest
Nu var det ett tag sedan p.g.a pandemin. Alla pengar går till barnen på barnhemmet i Lettland. Barnen får varsin julklapp och SAS har med sig ground crew som reparerar rullstolar och annat. Alla som är med i SAS Christmas flight tar inget betalt, alla pengar går direkt där de behövs som mest.

I år har jag möjlighet att erbjuda pins som är unika från år till år samt lotter i lotteriet. Se bilder. Pins i metall. Lotterna dras den 20/1. Svenska delen av SAS Christmas flight har upphört pga lågt intresse, jag fortsätter därför hos den Norska delen som även var den som startade detta 1985 som det står på pinsen i år. Ang vinst av flygresa gäller den under 2024.

Varje lott tar tag ett kort av och skickar till er, ni får även lotten/lotterna med Posten.

Varje lott och pins kostar 100 kr styck. Jag skickar över hela världen. Frakt inom Sverige upp till 50 gr kostar 15 kr. Köper ni flera lotter och pins räknas det ut enl postens tabell. Utrikes 50 gr kostar 30 kr. Tyngre försändelse enl postens tabell.

Skicka ett PM till mig vid intresse. Ni kan betala med Swish/Revolut m.fl. Det som ni föredrar.

Uppdatering från SAS kommer här, som bilder på när barnen får sina presenter och får baka och leka med personal och sponsorer till Christmas flight.

Tack på förhand

img_8250-jpeg.147162

img_8249-jpeg.147163

Robert flysas skrev:Nu var det ett tag sedan p.g.a pandemin. Alla pengar går till barnen på barnhemmet i Lettland. Barnen får varsin julklapp och SAS har med sig ground crew som reparerar rullstolar och annat. Alla som är med i SAS Christmas flight tar inget betalt, alla pengar går direkt där de behövs som mest.I år har jag möjlighet att erbjuda pins som är unika från år till år samt lotter i lotteriet. Se bilder. Pins i metall.Varje lott tar tag ett kort av och skickar till er, ni får även lotten/lotterna med Posten.Varje lott och pins kostar 100 kr styck. Jag skickar över hela världen. Frakt inom Sverige upp till 50 gr kostar 15 kr. Köper ni flera lotter och pins räknas det ut enl postens tabell. Utrikes 50 gr kostar 30 kr. Tyngre försändelse enl postens tabell.Skicka ett PM till mig vid intresse. Ni kan betala med Swish/Revolut m.fl. Det som ni föredrar.Uppdatering från SAS kommer här, som bilder på när barnen får sina presenter och får baka och leka med personal och sponsorer till Christmas flight.Tack på förhandVisa bifogad bild 147162Visa bifogad bild 147163Klicka för att utvidga...
Jag är intresserad av 2 lotter och 2 pins. Skickar pm till dig. Kan du skicka till Finland ?

Bra initiativ, skickar PM!

Måste dock vara petig här - visst är 1:a prisets beskrivning slarvigt formulerat? Det måste väl vara "innen 2024 års slut"?

FilipJ skrev:Bra initiativ, skickar PM!Måste dock vara petig här - visst är 1:a prisets beskrivning slarvigt formulerat? Det måste väl vara "innen 2024års slut"?Klicka för att utvidga...
Tack. Ja, det stämmer bra ang att resan är under 2024. Norska språket som krockar lite där / Robert

Lite foton från förra gången. Credits: SAS Christmas flight.

img_8251-jpeg.147170

img_8252-jpeg.147171

Från barnhemmet:

img_8253-jpeg.147172

img_8254-jpeg.147173

Fler bilder från barnhemmet dit pengarna går. Stort Tack till er som redan köpt Photo Credits: SAS Christmas flight.

img_8265-jpeg.147194

img_8266-jpeg.147195

img_8267-jpeg.147196

img_8268-jpeg.147197

Robert,

Kan du sända 4 pins till USA (släckt och familjen) och 3 lottar och 1 pins till mig i Sverige ? Hur sänder jag ett pm ? Kan du skicka ett till mig så kan jag svara ? /Kevin

KevS skrev:Robert,Kan du sända 4 pins till USA (släckt och familjen) och 3 lottar och 1 pins till mig i Sverige ? Hur sänder jag ett pm ? Kan du skicka ett till mig så kan jag svara ? /KevinKlicka för att utvidga...
Det går jättebra. Startar ett PM med dig nu. Mvh Robert

Sir Karlsson skrev:Gick si så där med distributionen senastKlicka för att utvidga...
Ja, det var verkligen märkligt, men med REK kom det fram som det skulle tillslut Lotter tar jag foton av innan jag skickar som ett extra bevis som PM (så lottnr finns när de dras) SAS Christmas Flight står för ev försvunnet brev så alla är trygga. Mvh Robert

Robert,

Min vänn i Canada vill köpa pins, jag betalar och skriver hennes address i Swishen.

Hälsningar Kevin

Tänk om vi alla var engagerad i att hjälpa som @Robert flysas, gör, känner inte honom men läser är på BC när han köper halm till rådjuren, hjälper till med insamlingen för barnhemmen i Lettland o.s.v. självklart skickar jag ett PM och bidrar med en slant, och hoppas fler gör det.

011430121 skrev:Tänk om vi alla var engagerad i att hjälpa som@Robert flysas, gör, känner inte honom men läser är på BC när han köper halm till rådjuren, hjälper till med insamlingen för barnhemmen i Lettland o.s.v. självklart skickar jag ett PM och bidrar med en slant, och hoppas fler gör det.Klicka för att utvidga...
Tack så mycket för dina fina ord. Jag hoppas vi ses framöver på en BC träff eller liknande. Du har helt rätt, denna veckan som gick blev det inköp av mat till rådjuren

KevS skrev:Robert,Min vänn i Canada vill köpa pins, jag betalar och skriver hennes address i Swishen.Hälsningar KevinKlicka för att utvidga...
Tack, skickade ett PM då jag behöver adressen dit

011430121 skrev:Tänk om vi alla var engagerad i att hjälpa som@Robert flysas, gör, känner inte honom men läser är på BC när han köper halm till rådjuren, hjälper till med insamlingen för barnhemmen i Lettland o.s.v. självklart skickar jag ett PM och bidrar med en slant, och hoppas fler gör det.Klicka för att utvidga...
Väl skrivet! Jag har köpt lotter och pins - hoppas fler gör det.

Back