Senaste nytt

SAS Amex Elite - Måste extrakort det ha eget EuroBonus-nummer?

pedantic

Medlem
Har precis kommit igång med SAS Amex Elite, angav mitt EuroBonus-nummer vid ansökan och köp på huvudkortet ser ut att landa i EuroBonus-poäng när jag kollar "Mitt konto" hos Amex, däremot så verkar inte köp (gjorda den 26/3) från extrakortet ha genererat några EuroBonus-poäng än.

Behöver SAS Amex Elite extrakortet ha ett eget EuroBonus-nummer kopplat (Amexs EuroBonus-formuläret verkar vara för huvudkort enbart) eller räcker det att enbart huvudkortet har EuroBonus-kopplingen?

Man vill ju sätta upp det hela rätt så att man inte missar några värdefulla poäng! :p

Det räcker med ett EB-nummer (ditt eget). Min far har ett extrakort och han är inte ens medlem i SAS Eurobonus, men poängen trillar in så fint till mitt konto.

Hej! Upplever precis samma scenario som @pedantic har det löst sig för dig? I så fall är det bara is i magen som gäller.

Jag ser att mitt kort generear poäng men ej extrakortet som min sambo använder.

Hon ser heller inte samtliga transaktioner i appen, utan bara sina egna. Medans jag (Huvudkortsinnehavare) ser fullständiga transaktioner för samtliga kort.
Är det så "by design"?

@makkan Det löste sig med bara mitt EuroBonus-kortnummer, det är lite lagg när poängen kommer in men efter ca en vecka så rullar det in från köp av både mig och Mrs pedantic. :D

I appen så är det precis som du beskriver, huvudkortsinnehavaren ser allt medan extrakortsinnehavaren ser bara sina transaktioner.

Bara luta dig tillbaka och njut av att poängen ramlar in! :)

@pedantic Härligt att höra! :) en annan grej: Totalt saldo släpar lite också eller? Det stämmer inte riktigt med transaktionerna nedan i appen. Aktuellt saldo är lägre än det som visas nedan om jag räknar ihop det själv? Däremot Tillgänglig kredit verkar stämma!

Totalt saldo släpar lite också eller? Det stämmer inte riktigt med transaktionerna nedan i appen. Aktuellt saldo är lägre än det som visas nedan om jag räknar ihop det själv? Däremot Tillgänglig kredit verkar stämma!
Japp, både totalt saldo och reserverade transaktioner brukar släpa någon dag, lite frustrerande men man vänjer sig. :p

Toppen