Senaste nytt

SAS öppnar Skellefteå-Malaga

Är det ett aprilskämt? Borde väl finnas ett tiotal flygplatser som är bättre lämpade för en direktlinje till Malaga.

Många flygplatser erbjuder kraftigt rabatterade avgifter på nya destinationer, vilket givetvis påverkar flygbolagens val av flygplats. Vad som gäller Skellefteå känner jag inte till men Swedavia ger t.ex. gratis start- och passageraravgifter i fem år för nya destinationer från Malmö/Sturup och bidrar dessutom med upp till 50% av marknadsföringskostnaderna.

Jeg er simpelthen så meget imod alle de her nye ruter fra diverse små lufthavne rundt omkring i Skandinavien.

Lad os få et større direkte rutenetværk fra de 3 hubs og flere domestic fly der passer, så de kan få fyldt flyene op.

Det er det man får ud af et statsejet firma.

Då får jag 7 timmars flygtid till Malaga istället för 3 tim 45 min och då blir det norsken istället. Det är väl så de flesta resonerar.

Det gäller ju att utnyttja den nya basen i Malaga. SAS flyger nu från Malaga till:

Bergen
Köpenhamn
Helsingfors
Oslo-Gardermoen
Stavanger
Stockholm-Arlanda
Århus
Kristiansand
Skellefteå

Blir inte förvånad om det dyker upp fler rutter.

Tror ni att man kanske kan förvänta sig en SAS lounge i Malaga med alla dessa avgångar och destinationer? Det borde väl ligga i linje med den lounge strategi man har, eller?

Toppen