Senaste nytt

Samla hotellpoäng tillsammans med partner, är det möjligt?

yip_man

Medlem
både jag och min blivande sambo kommer arbeta på samma företag. Har tänkt skaffa ett tvillingkort till mitt Amex och SAS Mastercard för att samla poäng tillsammans. Nu undrar jag om det finns något lojalitetsprogram där samma sak är genomförbart. Dvs kan vi samla poäng tillsammans på tex Marriott?

Annars kan man väl i värsta fall använda sig av hotells.com eller liknande. frågan är dock om det blir problem om det står en annan person på bokningen än den som checkar in?

Har ni förslag på hur vi bästa ska kunna samla våra poäng och kunna nyttja dem tillsammans?

uppskattar 30-60 hotellnätter genom företaget tillsammmans med fördelning 10-15 på mig och resten på henne

Bokar man på hotels så kan man väl ange vem gästen är, behöver väl inte vara sig själv? Åtminstone får jag den möjligheten.
Just för hotels.com finns det massor av 10% rabatt-koder man kan använda som är samma kickback du har om du väljer att få en natt mot gratisnatten efter 10 stays.
upload_2020-2-19_10-30-28.png

Bokar man på hotels så kan man väl ange vem gästen är, behöver väl inte vara sig själv? Åtminstone får jag den möjligheten.
Just för hotels.com finns det massor av 10% rabatt-koder man kan använda som är samma kickback du har om du väljer att få en natt mot gratisnatten efter 10 stays.
Visa bifogad bild 106597
Är väl liknande på booking.com att man kan välja gäst? Nu kör jag mest kedjehotell men när det inte finns kör jag alltid booking.com.

Hilton kan du ju ha en poängpool där ni kan slå samman poängen, ha var sitt konto, boka i eget namn.

Expedia tillåter också att du bokar åt någon annan och samlar poängen på ett konto.

Med Hilton går det att överföra och poola poäng men ej bygga status från två konton samtidigt.

Accor verkar ha en bugg i sitt system så att man kan ange kortnummer i resebyråbokning och ändå få status och förmåner trots att innehavaren ej bor där. Högst inofficiell förmån...

Toppen