Senaste nytt

Sökes: Stockholm-Colombo i economy 4 pers juli 2019

Trismegistus

Ny medlem
Hej!

Sökes: hjälp att hitta flygbiljetter för resa Stockholm-Colombo i economy för 4 personer mellan 13 jul och 4 aug. Reslängd 14 d +/- 1 dag.

Nu har jag tittat runt här och läst en hel del och även testat runt med ITA matrix och Google Flights m.fl. Ändå verkar det svårt att hitta bra priser på sträckan Stockholm-Colombo (Sri Lanka) i skrivande stund (31/3 -19). Ska jag vänta längre eller blir det bara dyrare from nu?

Jag började titta för c:a två månader sedan och då fanns bra priser på c:a 6000 med Air India och 6500 med Turkish Airlines. Tyvärr hittar jag bara priser för 8500 kr+ per person nu när jag letar nu när jag ska boka. Resan ska påbörjas och avslutas under veckorna (28)29-31, alltså från lördag 13 juli för utresa och senast 4 augusti för hemresa (att vara på Arlanda senast söndag 4/8).

Helst skulle jag vilja slippa flyga Qatar Airways, Emirates, Fly Dubai, Kuwait, Oman Air, Etihad och andra flygbolag i Mellanöstern. Men det kan gå helt an om priserna är bra. Däremot vill jag inte flyga med några ryska flygbolag som Aeroflot, Russiya etc.

  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm-Arlanda
  2. Var är din destination? Colombo, Sri Lanka
  3. När vill/behöver du resa ut? mellan 13 och 20 juli
  4. När vill/behöver du komma hem? Jag måste jobba från den 5:e augusti så hemma senast 4:e augusti
  5. Hur länge vill du vara borta? 13-15 dagar
  6. Hur många personer som skall resa? 4 vuxna
  7. I vilken kabinklass? I Economy
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Helst inte Qatar Airways. Ej ryska flygbolag.
  9. Vad är din budget? (per person) max 8500 kr per person, målet är att hitta runt 6500-7500 kr/pers
  10. Vad är det viktigaste för dig? Kort restid, inga långa mellanlandningar med väntan under natten (mamma 60 år följer med). Dagtid är några timmar på transferflygplats (upp till 5 h ok)
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej
 

Canadien

Medlem
Ni har inga Eurobonuspoäng liggande och två halva-priset-vouchers från Amex (2-4-1)?

Finns isåfall poängresor till Colombo för 80k Eurobonus per person, halva priset blir då 40k p/p. Att köpa 40k poäng kostar 8,000SEK ifall alla poängen inte finns. Skatter tillkommer med ca 1200-1500:-

Men har ni inga Amex-vouchers så blir det dyrt med poäng.
 

Trismegistus

Ny medlem
Ni har inga Eurobonuspoäng liggande och två halva-priset-vouchers från Amex (2-4-1)?

Finns isåfall poängresor till Colombo för 80k Eurobonus per person, halva priset blir då 40k p/p. Att köpa 40k poäng kostar 8,000SEK ifall alla poängen inte finns. Skatter tillkommer med ca 1200-1500:-

Men har ni inga Amex-vouchers så blir det dyrt med poäng.

Hej, och tack för svar Canadien!
Nej har inget Amex alls f.t. så inga Eurobonus poäng heller. Min syster som ska med har däremot Amex men ingen voucher och hon har bara ynka 20k poäng ännu så det här är i sin linda ännu så att säga. Tänker mest på hur man kan hitta den billigaste economy class biljetten.
 
Toppen