Senaste nytt

Sökes: Singapore - Tokyo i Business 14-18e November (Star Alliance reward genom EuroBonus)

okejob

Ny medlem
Hej,

Söker efter en Star Alliance award-resa i Business, genom eurobonus.
  1. Varifrån vill du börja din resa? Singapore
  2. Var är din destination? Tokyo (Helst HND, men NRT fungerar också)
  3. När vill/behöver du resa ut? 14e november (efter 15.00)/ 15e november
  4. När vill/behöver du komma hem? 18e november +/- 2 dagar
  5. Hur länge vill du vara borta? Se ovan
  6. Hur många personer som skall resa? 1
  7. I vilken kabinklass? Business class
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance, helst SQ eller ANA
  9. Vad är din budget? (per person) C:a 80k poäng
  10. Vad är det viktigaste för dig? Att jag kommer iväg, och att resan har någon leg i SQ/ANA
Har sökt via SAS nya award-tjänst för Star Alliance, hittar diverse biljetter men det verkar inte gå att boka alls för tjänsten krashar(?). Detta är första gången jag gör en poängresa, så detta är nytt för mig.

Om du hittat något du vill ha så går det bra att ringa till SAS och boka

Ringt har man nu gjort och blev utan biljetter. Awardplatser på SQ 631/633 finns tydligen inte enligt personen jag pratade med, men awardtjänsten på sas.se säger att det finns 2 platser kvar på vardera flight? Spökplatser?
Skärmavbild 2018-10-24 kl. 22.24.59.png

• Gilla
Reactions: Gus
Hem såg svårt ut.

Ut fanns två bra alternativ, dock med byte och TG F vilket man får leva med.

Alt 1 den 14/11 (efter 15.00)
upload_2018-10-24_16-31-49.png

Alt 2 den 15/11
SQ ut eller TG ut, vilket man föredrar. TG från BKK till HND i F.
upload_2018-10-24_16-30-57.png

Helt plötsligt så fungerade tjänsten på sas.se, har en temporär bokning med Thai samt ANA Business dit. Får väl se om man hittar något flyg hem...
Om jag nu har en temporär bokning dit och hittar en separat award hem nu idag eller imorgon, har SAS Sales möjlighet att "slå ihop" min awardbokning så det blir 72,5K poäng istället för 90K?
Skärmavbild 2018-10-25 kl. 16.49.19.png

har SAS Sales möjlighet att "slå ihop" min awardbokning så det blir 72,5K poäng istället för 90K?
Nej, du kan inte slå ihop två bokningar, bara splittra bokningar. De måste avboka båda bokningarna och sedan skapa en ny. Du kan däremot ändra en bokning, dvs om du har en befintlig bokning och vill lägga till eller ta bort ben så går det bra att göra.

Du verkar dock enbart ha s.k. temporära bokningar vilket jag inte vet om/hur de skapas i Amadeus men de är garanterat inte biljetterade så min gissning är att du kan laborera lite hur som helst med temporära bokningar och när du ringer så rapar du bara upp vilka flighter du bestämt dig för och då biljetteras bokningen och begränsningarna jag listade ovan börjar gälla.

Last edited:
Nej, du kan inte slå ihop två bokningar, bara splittra bokningar. De måste avboka båda bokningarna och sedan skapa en ny. Du kan däremot ändra en bokning, dvs om du har en befintlig bokning och vill lägga till eller ta bort ben så går det bra att göra.

Du verkar dock enbart ha s.k. temporära bokningar vilket jag inte vet om/hur de skapas i Amadeus men de är garanterat inte biljetterade så min gissning är att du kan laborera lite hur som helst med temporära bokningar och när du ringer så rapar du bara upp vilka flighter du bestämt dig för och då biljetteras bokningen och begränsningarna jag listade ovan börjar gälla.

Ja exakt, och lyckades precis få till en temporär för hemresa den 20e november! Ska slå SAS en pling nu ikväll och se om detta går att lösa på något sätt.

Skärmavbild 2018-10-25 kl. 17.42.35.png

Rapportera gärna tillbaka ifall det var några problem för dem att få ihop dessa två reservationer till en biljett.

Löste sig, men valde en annan resväg. Åker HND - ICN - BKK - SIN. Får sällskap halva vägen med denna biljett, så blir nog bra det här!
Fick f.ö helt annan service när jag ringde och skulle boka idag. Igår var det bara "finns inget" eller "går inte" som jag fick höra. Idag pratade jag med någon som hade lite "go" som faktiskt hjälpte till så att jag kommer iväg, kul!

Toppen