rylito
Ny medlem
Glad midsommar, gott folk!
I mars nästa år ska jag och familjen på bröllop i Melbourne. Tänkte köra lite semester kring detta veckorna innan och efter.
Till ändamålet ådrog jag mig ett SAS EB Amex Elite förra året, och har kommit upp i dryga 120k EB-poäng.
Det fylls på med 5-12k poäng per månad (går givetvis att få till nån Amexrekrytering för att fylla på upp till de 170k som behövs), och jag har lyckats dra ihop två 241-kuponger.
Då vi är två vuxna, en tvååring, och en 1-åring som kommer åka ner blir det lite meckigt.
Verkar finnas award flighter på Thai/TG i business, men oavsett tillgänglighet skulle vi få nöja oss med två awardsäten.
Är det ev rent av lämpligare att köpa biljetterna, och spara poängen för framtida bruk?
Bästa flygminnet hittills är upper deck 747 business med New Club World på British Airways 2007, och det är lite den upplevelsen jag vill visa för flickvännen.
Sen att man gärna flygnördar lite vid tillfället och kanske skulle vilja åka A350, A380 eller B787 gör ju inte saken bättre.
Kortfattat här så gäller alltså inte frågan så mycket om billigast biljett, utan hur ni hade resonerat och knåpat ihop något.
Jamenar, awardflighter med bränsletillägg plus en normal biljett är ju inte överväldigande mycket billigare än att pynta för alla tre platser. Hade äldsta grabben varit under 2 år vid av/hem-resor hade det varit ett annat läge, med det skeppet har seglat.
Tips, tankar, och idéer mottages tacksamt!
I mars nästa år ska jag och familjen på bröllop i Melbourne. Tänkte köra lite semester kring detta veckorna innan och efter.
Till ändamålet ådrog jag mig ett SAS EB Amex Elite förra året, och har kommit upp i dryga 120k EB-poäng.
Det fylls på med 5-12k poäng per månad (går givetvis att få till nån Amexrekrytering för att fylla på upp till de 170k som behövs), och jag har lyckats dra ihop två 241-kuponger.
Då vi är två vuxna, en tvååring, och en 1-åring som kommer åka ner blir det lite meckigt.
Verkar finnas award flighter på Thai/TG i business, men oavsett tillgänglighet skulle vi få nöja oss med två awardsäten.
Är det ev rent av lämpligare att köpa biljetterna, och spara poängen för framtida bruk?
Bästa flygminnet hittills är upper deck 747 business med New Club World på British Airways 2007, och det är lite den upplevelsen jag vill visa för flickvännen.
Sen att man gärna flygnördar lite vid tillfället och kanske skulle vilja åka A350, A380 eller B787 gör ju inte saken bättre.
Kortfattat här så gäller alltså inte frågan så mycket om billigast biljett, utan hur ni hade resonerat och knåpat ihop något.
Jamenar, awardflighter med bränsletillägg plus en normal biljett är ju inte överväldigande mycket billigare än att pynta för alla tre platser. Hade äldsta grabben varit under 2 år vid av/hem-resor hade det varit ett annat läge, med det skeppet har seglat.
Tips, tankar, och idéer mottages tacksamt!