Senaste nytt

Sökes: Resa i business under jul&nyår

Joggi

Medlem
Mina svärföräldrar har skrapat ihop dryga 110 000 eurobonuspoäng samt en AMEX 2-4-1 voucher som de helst vill utnyttja till businessbiljetter under kommande jul&nyår till en schyst sol&bad-destination. Det är ju en svår period då t.ex. SAS har blackout på sina awardsbiljetter men finns det några andra bolag som har bättre tillgänglighet under denna period till intressanta "sol&bad"-destinationer? Har snappat upp att t.ex. Seychellerna med Ethiopian&Turkish kan vara en möjlighet, finns det andra tips? Finns det något bolag som släpper awardbiljetter till t.ex. USA under denna period?
  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  2. Var är din destination? Flexibelt: "Sol&Bad-destination"
  3. När vill/behöver du resa ut? 22 december 2017 +/- 3 dagar
  4. När vill/behöver du komma hem? 4 januari 2018 +/- 3 dagar
  5. Hur länge vill du vara borta? Se ovan
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass? Business
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance-bolag
  9. Vad är din budget? (per person) Vill utnyttja dryga 110 000 Eurobonuspoäng och en AMEX 2-4-1 voucher
  10. Vad är det viktigaste för dig? "Sol&Bad"-destination
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Flexibelt om det inte är alltför krångligt med transfer osv.

• Gilla
Reactions: Gus
en fråga baserat på erfarenhet: flyg är "relativt" billigt under denna perioden och det går att hitta även bonusresor. Det som är dyrt dock är hotell. Så har svärföräldrarna tänkt på en budget för boende? Jag har åkt till "sol & bad destinationer" över jul & nyår alla år sedan 2002, och det är helt andra hotellpriser. Jag hade nog lagt till detta som ett parameter när det skall sökas, jag tror t.ex. Seychellerna kommer kosta från 3-4' kronor per natt och upp.

Spontant annars med denna EuroBonus budget skulle jag säga Florida, Costa Rica, Dubai

Toppen