Senaste nytt

Sökes: konferenslokal i Stockholm city

chomsky

Medlem
Hej!

Jag ska boka utbildningsdag för ca 10 personer i Stockholm city och önskar tips på en konferenslokal som erbjuder både övernattning och har bra restaurang. Även en bonus om de accepterar Amex. ;)

• Gilla
Reactions: Gru
Ingen egen erfarenhet men passar på att nämna att Nordic Choice har nyss lanserat sitt "nya koncept" med tre olika nivåer på vad som ingår.
Bra, bättre eller bäst?

De har online-bokning där du ser tillgänglighet och priser, så det är en bra startpunkt för research.

Tips; Radisson Waterfront som ligger precis brevid Centralstationen. Bra övernattning - om waterfront view, annars får man stirra in i ett kontor som ligger väldigt (för) nära. Lunchen brukade vara bra, likaså frukosten. Vet ej om de accepterer AMEX dock men borde väl göra det.

Sheraton och Radisson har alltid svarat upp vad gäller konferensdelen. Maten, beroende på hotell har varit varierande.

Hej!

Jag ska boka utbildningsdag för ca 10 personer i Stockholm city och önskar tips på en konferenslokal som erbjuder både övernattning och har bra restaurang. Även en bonus om de accepterar Amex. ;)

PS - Nu tror jag att just Radisson kör en liten extra poängkampanj för konferrensbokning (Radisson Business). Tyvärr har jag skickat mailet i slutliga arkivet så jag kommer inte ihåg villkor o dl.

Beroende på vad som räknas som city så är både courtyard och Hilton vettiga alternativ. (så länge man på Hilton ser till att undvika konferens rummen i källaren utan fönster, de är inte roliga).

Du kan nog räkna med att alla kedjehotell tar Amex. Troligen även de flesta andra, men på kedjorna känns det helt säkert. Eftersom du är i Sverige kan du också få faktura om du vill, men de brukar aldrig klaga på kort..

Jag slår ett slag för Münchenbryggeriet. Förvisso inte övernattning i deras egna regi, men genom samarbeten med flera olika hotell kan de sy ihop en bra helhet iallafall.

Tips; Radisson Waterfront som ligger precis brevid Centralstationen. Bra övernattning - om waterfront view,
Det här!

Trevligt, ganska fräscht, bra mat, lätt att resa till/från och bra lokaler med sköna stolar. Jag har inte varit på bättre konferensställe totalt sett i Stockholms innerstad.

Toppen