Senaste nytt

Sökes: Eurobonusresa, Stockholm - Jamaica November 2021

Korven

Ny medlem
  • Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  • Var är din destination? Jamaica
  • När vill/behöver du resa ut? 13:e November +/- 2 dagar
  • När vill/behöver du komma hem? 20:e November +/- 2 dagar
  • Hur länge vill du vara borta? -
  • Hur många personer som skall resa? 1
  • I vilken kabinklass? Business
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  • Vad är din budget? (per person) 300k Eurobonuspoäng + vouchers
  • Vad är det viktigaste för dig? -
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej
Hittar tillgänglighet via Aeroplan (Air Canada), men när jag ringer SAS Amexbokning så finns bara tillgänglighet för delar av resan. United visar bara tillgänglighet med mellanlandningar i USA, vilket ju inte går för tillfället. Hittar ingen via ANA.

Tips?

Tack på förhand!

Svårt läge. Om SAS inte hittar platser från Toronto direkt till Kingston så är det enda alternatviet jag ser att resa med Copa från Panama. Kräver dock lite kreativitet att komma dit utan att passera USA, kolla på resa via Mexiko.

Du behöver nog som sagt ta dig till BOG/PTY med Turkish, Avianca eller Lufthansa och sen vidare med Copa. Sök på United och dela upp sträckan i delar. Air Canada för att se om det finns business med Turkish intra Europa.

Hittar tillgänglighet via Aeroplan (Air Canada), men när jag ringer SAS Amexbokning så finns bara tillgänglighet för delar av resan.
Det här är ett problem om man nyttjar air canada för att söka, den tillgänglighet som finns på egna bolaget är väldigt mycket bättre för deras egna kunder och stämmer inte alls med vad övriga i star alliance kan boka, där behöver du verifiera med tex United eller annan sida för exakt samma flighter. Finns de hos United går de kanske boka med eurobonus.

Vilka proffs ni är, tack. Ser ut att finnas i business hela vägen (enligt United i alla fall) via MAD - BOG - PTY - MBJ. Det känns dock spontant som en riktigt oskön rutt med risk för massa strul. Känns mer värt att köpa biljetter.

Tack för hjälpen!

Toppen