Bokade en liknande resa för 4 pers inför juni 2019 och delar med mig av lite erfarenheter…
Jag sökte mig fram till allt via
Star Alliance Award | SAS steg för steg och ringde sedan in till vanliga SAS-bokningen i Sverige (+46 (0)770 727 727). Tallin-numret behövs inte längre för detta även om det är Amex-vouchers. Jag må prata mycket engelska på dagarna men föredrar att diskutera på svenska om valet finns.
Då fanns det en del avgångar ARN-SIN för 4 personer (med tekniskt stopp i Moskva) för utresa men inget motsvarande för 4 pers hem. Som nämnts ovan kan det finnas en del via ZRH, vilket jag bokade.
Det fanns väldigt gott om avgångar (flera per dag) med SQ med 4 award-platser för SIN-DPS/DPS-SIN, vilket kan möjliggöra några timmar inne i Singapore om man vill det.
Verkar finnas en del SIN-LHR med SQ för dina datum, men då blir det layover i SIN eftersom det avgår 09:00.
Jag fick även upp en del TK via Istanbul för hemresan. Jag kunde preliminärboka det på SAS-Webben, och agenterna kunde slå igenom det när jag ringde in (provade….) men de hittade inte ens denna route som award när jag ringde in och skulle omboka den initiala icke-optimala resan per tfn. Såg sen att det såg ut som bokningsklass ’J’ i andra system och kanske ett lite buggigt SAS IT tolkade det som ’I’ (?). Nu finns det ju som sagt platser ”direkt” hem 5 aug men m.a.p. Moskva mitt i natten kan jag tycka IST är ett fullgott alternativ, om du nu lyckas boka det…
Lycka till!