Senaste nytt

Sökes bonusresa till Bali

MalinMa

Medlem
  1. Varifrån vill du börja din resa? Arlanda ARN
  2. Var är din destination? Bali DPS
  3. När vill/behöver du resa ut? 25 juli 2019 +/- 10 dagar
  4. När vill/behöver du komma hem? -
  5. Hur länge vill du vara borta? Ca 10-14 dagar.
  6. Hur många personer som skall resa?4 vuxna (barnen 16 & 12-år antar jag räknas som vuxna)
  7. I vilken kabinklass? Business class el first
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med?Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person) 500.000 EuroBonus-poäng, 2st 2-4-1 Amex.
  10. Vad är det viktigaste för dig? -
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Helst inte :)

Att hitta 4 personer i First blir väldigt svårt, är väl i stort sätt bara Asiana som släpper det normalt sätt så här långt fram i tiden.
Kan ni tänka er att dela på er och åka 2 olika resvägar eller kanske till och med 2 dagar efter varandra?
Annars får ni nog rikta in er på Business istället

Business är relativt lätt att hitta för 4 Pers med Singapore Airlines från Arn/CPH om ni har ett par dagars flexibilitet och god framförhållning. SQ släpper ofta 8 platser C till Eurobonus på CPH-SIN.
Hemvägen kan det bli routing via ZRH där det oftare verkar finnas platser.

Precis som nämnt så lär first vara lite svårt att hitta för 4 personer men Business går bra. Finns just nu 4 tillgängliga platser i Business t.ex. utresa 25:e juli med Singapore Airlines med byte i Singapore och samma väg hem den 7:e aug alt. 4:e aug . Då är det runt 2,5h byte i Singapore.
Märkte när jag bokade min Bali/Singapore för ett tag sedan att hemresorna försvann relativt snabbt så jag hade nog bokat in något enligt ovan direkt i Business och sedan försökt finlira o kanske hitta andra vägar om man vill åka first.

Vad har du själv hittat? Det är ganska enkelt att söka med United's sökmotor

Ett tips är att inte bara använda Uniteds sökmotor eftersom den inte visar de platser som bara Eurobonus har tillgång till. Börja istället med SAS egna verktyg för att se om det finns 4 platser eller fler på ARN-SIN-ARN, och kolla sedan lämpliga SIN-DPS-SIN. Hittar du inget där kan du kolla med Uniteds motor.

Star Alliance Award | SAS

Ett tips är att inte bara använda Uniteds sökmotor eftersom den inte visar de platser som bara Eurobonus har tillgång till. Börja istället med SAS egna verktyg för att se om det finns 4 platser eller fler på ARN-SIN-ARN, och kolla sedan lämpliga SIN-DPS-SIN. Hittar du inget där kan du kolla med Uniteds motor.

Star Alliance Award | SAS
SAS sökmotor låg nere när jag skrev inlägget.

Bokade en liknande resa för 4 pers inför juni 2019 och delar med mig av lite erfarenheter…

Jag sökte mig fram till allt via Star Alliance Award | SAS steg för steg och ringde sedan in till vanliga SAS-bokningen i Sverige (+46 (0)770 727 727). Tallin-numret behövs inte längre för detta även om det är Amex-vouchers. Jag må prata mycket engelska på dagarna men föredrar att diskutera på svenska om valet finns.

Då fanns det en del avgångar ARN-SIN för 4 personer (med tekniskt stopp i Moskva) för utresa men inget motsvarande för 4 pers hem. Som nämnts ovan kan det finnas en del via ZRH, vilket jag bokade.

Det fanns väldigt gott om avgångar (flera per dag) med SQ med 4 award-platser för SIN-DPS/DPS-SIN, vilket kan möjliggöra några timmar inne i Singapore om man vill det.

Verkar finnas en del SIN-LHR med SQ för dina datum, men då blir det layover i SIN eftersom det avgår 09:00.

Jag fick även upp en del TK via Istanbul för hemresan. Jag kunde preliminärboka det på SAS-Webben, och agenterna kunde slå igenom det när jag ringde in (provade….) men de hittade inte ens denna route som award när jag ringde in och skulle omboka den initiala icke-optimala resan per tfn. Såg sen att det såg ut som bokningsklass ’J’ i andra system och kanske ett lite buggigt SAS IT tolkade det som ’I’ (?). Nu finns det ju som sagt platser ”direkt” hem 5 aug men m.a.p. Moskva mitt i natten kan jag tycka IST är ett fullgott alternativ, om du nu lyckas boka det…

Lycka till!

Toppen