Senaste nytt

Sökes awardresa Stockholm - Sydney+Auckland (business/first)

robertkniv

Medlem
Hej,
ska boka första mer avancerade awardresan nu för alla hyrbilspoäng...
Önskar hjälp med att hitta bra connections och även hur det är bäst att göra med hemresa/open jaw då vi vill besöka både Australien och Nya Zeeland.

1. Varifrån vill du börja din resa? Arlanda
2. Var är din destination? Sydney och Auckland. I vilken ordning spelar mindre roll. Både ToR från samma ort eller open-jaw är okej, så får man lösa flyg mellan Sydney och Auckland vid sidan av.
3. När vill du resa ut? Tidigast 18 december 2019
4. När vill du komma hem? Senast runt 7 februari 2020
5. Hur länge vill du vara borta? Minst 14, max 21 dagar
6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
7. I vilken kabinklass? Gärna first så mycket det går, annars business
8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance (ej Air China)
9. Vad är din budget? 500k Eurobonus poäng samt en 2-4-1 voucher
10. Vad är det viktigaste för dig? Att resan blir av i antingen first eller business, därav ganska flexibla datum
11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej, inte nödvändigtvis[/U]

Hej.
Jag har en bokad resa som liknar det du eftersöker, du kan kika på upplägget här [URL="http://www.businessclass.se/forum/posts/761840/"]Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2018[/URL] med ett 16h stopp i Singapore på nervägen samt att det ska bokas en enkel mellan Auckland och Sydney.
Tyvärr är ju First borta mellan Köpenhamn och Singapore när du hade tänkt åka men enligt många så är ju inte Singapore Airlines i business fy skam heller och visst går det en flight från Arlanda med Singapore Airlines?

Jag skulle satsa på att åka ena vägen med Thai. De har bra tillgänglighet med First både på FRA-BKK och på BKK-SYD och så får du uppleva Thais mycket trevliga service vid ankomst till BKK.

Ska kolla lite alternativ åt andra hållet. Det är Air New Zealand som kan vara snåla med att släppa Businessbiljetter.

Återkommer!

Nu går det inte riktigt att söka så långt fram i tiden men som ett exempel i oktober-november 2019. Gröna linjer är First, röda linjer är Business/SAS Plus.

2019-10-18 09:00-11:15 ARN-FRA SK635 A320 SAS Plus
2019-10-18 14:45-06:25(+1) FRA-BKK TG921 A380-800 First
2019-10-19 19:20-08:20(+1) BKK-SYD TG475 B747-400 First

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

2019-11-04 15:15 20:40 AKL-SIN SQ286 A380-800 Business
2019-11-05 00:10-07:35 SIN-ICN SQ608 A330-300 Business
2019-11-05 11:00-14:50 ICN-FRA OZ541 A380-800 First
2019-11-05 17:30-19:40 FRA-ARN SK638 A320 SAS Plus

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Last edited:
Tack @CoooC!
Nu vet jag lite vad jag ska försöka få till när jag pratar med Tallinn.
Hittar inga business i slutet av december och får inte söka på januari 2020 på *A award på SAS hemsida, så antar jag kan vara lite tidigt ute...
Är som sagt för denna resa som allt slit med Avis hyrbilar och hamstrande av poäng gjorts

Tack @CoooC!
Nu vet jag lite vad jag ska försöka få till när jag pratar med Tallinn.
Hittar inga business i slutet av december och får inte söka på januari 2020 på *A award på SAS hemsida, så antar jag kan vara lite tidigt ute...
Är som sagt för denna resa som allt slit med Avis hyrbilar och hamstrande av poäng gjorts
Sök från London och Zurich istället för Arlanda eftersom SAS inte släppt sina anslutningar än för slutet av Dec så kan du bara boka rena Singapore eller möjligen Lufthansa så här långt i förväg. Sedan får du ringa in och lägga på anslutningar från Arlanda när de släppts (Och betala 2 x 600:- ) i ändringsavgifter

Direktflighten från ARN till SIN finns på ett par datum kring jul dock.

Sök från London och Zurich istället för Arlanda eftersom SAS inte släppt sina anslutningar än för slutet av Dec så kan du bara boka rena Singapore eller möjligen Lufthansa så här långt i förväg. Sedan får du ringa in och lägga på anslutningar från Arlanda när de släppts (Och betala 2 x 600:- ) i ändringsavgifter

Direktflighten från ARN till SIN finns på ett par datum kring jul dock.
@Canadien vad använder du för verktyg/hemsida för att hitta dessa? Ser inget på awardsfares

Jag har en sån resa boka i Mars. Dock så går det inte, vad jag förstår, att boka Singapore First längre. Så kanske inte lika intressant. Men vår resa ser ut som följer:

CPH-SIN, Singapore Air, First
SIN-SYD, Singapore Air, Business

AKL-PEK, Air New Zealand, Business
PEK-CDG, Air China, First
CDG-CPH, SAS, Plus

Vi bokade en enkelresa SYD-AKL med Air New Zealand business. Vi får också en hel dag i Singapore. Allt honns med på 7 dagar

Toppen