Senaste nytt

Sökes: Award Köpenhamn - Singpore/Bangkok

jaffa99

Ny medlem
Hej,
Jag och min bror har samlat Eurobonuspoäng nu i ca 2 år och planerar att boka in vår drömresa i First. Så vi ville gärna be om er hjälp angående rutter, sökningar m.m. Alla tips uppskattas!!

• Varifrån vill du börja din resa? Köpenhamn
  • Var är din destination? Singapore, alternativt First med Thai till Bangkok, sedan Bangkok - Singapore och First med Singapore Airlines hem till Köpenhamn.
  • När vill/behöver du resa ut? Oktober 2020 är tanken.
  • När vill/behöver du komma hem? Vara iväg max en vecka totalt.
  • Hur många personer som skall resa? 2
  • I vilken kabinklass? First/Business funkar även bra
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Gärna Singapore Airlines, Thai Airways, Lufthansa.
  • Vad är din budget? (per person) Tillräckligt med EB-poäng samt Amex 2for1 voucher
  • Vad är det viktigaste för dig? Upplevelsen på flygplanet och lounger, vi är champagne-älskare så gärna flygbolag och lounger som levererar där.
  • Övrigt: Drömmen vore Thai Airways ena hållet och Singapore Airlines andra. Sen ca 2-3 nätter på plats i Singpore på något najs hotell, finns kanske bra hotell med lounge och champagne där med?
Tacksam för all hjälp som sagt, har hittat i slutet av september - början av oktober CPH - SIN med Singapore Airlines business Class med A350 vilket är en bra reservplan, men som sagt så är First drömmen!

Tack!

Singapore har väl släppt sina platser för början av oktober 2020 nu så du skulle kunna ringa in till Tallinn och höra vad de ser från/till London/Frankfurt/Zurich under era datum. Om det finns något som passar så skulle jag boka det på en gång för att säkra upp platserna.

Thai har ju ändrat med när de släpper paltser och om jag förstått det rät så släpps dessa mycket senare, av den anledningen är det bra att ha bokat upp något nu som du sedan kan ändra för 150 kronor per person.

Thai har ingen speciell champagne i deras lounge i Bangkok utan "standard", det finns dock mycket annat "kul" för de som reser i First eller ankommer First och ska vidare i business utrikes (det ska mig veterligen ge access till First loungen).

Personligen skulle jag hoppas på att få till Lufthansa på utresan via Frankfurt när det är 2 veckor kvar till avresa, och då titta på resa till Shanghai/Peking/Hong Kong och vidare till Singapore, då får ni Lufthansa First på utresan och Singapore First, sen har ni Singapore på hemresan också. För tillfället är det ganska gott om tillgänglighet intra asien på dessa rutter, men det syns bara typ 1 månad framåt om jag förstått det rätt.

Toppen