Senaste nytt

Sökes Arlanda-New York AMEX 2-4-1 för mig och min bror som inte flugit business

• Varifrån vill du börja din resa? Arlanda
  • Var är din destination? New York
  • När vill/behöver du resa ut? 2017-10-11 +- 3 dagar
  • När vill/behöver du komma hem? Lämna New York tidigast 2017-10-16
  • Hur länge vill du vara borta? 4-5 dagar på plats
  • Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  • I vilken kabinklass?
    • First
    • Business
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  • Vad är din budget? Obegränsat med Awardpoäng
  • Vad är det viktigaste för dig? Överraskar min bror med en resa och han har aldrig flugit Business. Så coolaste flygupplevelsen är det vi söker. Jag har sökt med United och får upp mängder av möjligheter. Frågan är bara vilka bolag och flygningar som är bäst. Detta är ex för 11 oktober från FRA till New york. Lufthansa a380 eller 747 verkar bra som business. Finns United First också med stopp i Dulles. Flight Search Results | United Airlines

Last edited:
I first är det bara Lufthansa du har som vettigt alternativ och dem kan du bara boka 14 dagar före avresa.

Om man tittar på business istället så hade jag nog tittat efter Swiss eller bara hållit mig till SAS.

Jag gillar även jag Swiss och deras Senator lounge på E-Piren i Zurich :)

I first är det bara Lufthansa du har som vettigt alternativ och dem kan du bara boka 14 dagar före avresa.

Om man tittar på business istället så hade jag nog tittat efter Swiss eller bara hållit mig till SAS.

United first är inte värt det extra priset, det motsvarar inte mer än en hyfsad Business class.

Lufthansa är ok, men inte något jag skulle välja över Atlanten i Business om det inte fanns väldigt speciella anledningar eller dåligt med alternativ. I first är det förstås en helt annan sak. Och lufthansa blir "lite mindre obra" när man åker 2 kan jag tänka mig.

Personligen skulle jag föredra sas eller swiss till NYC.

Även ex-continental med United är egentligen rätt bra men de börjar bli väldigt slitna nu. Samma säten finns mindre slitna på en del 787, men om jag förstått rätt är de mest baserade i Houston.

Jag skulle bokat, om det finns, SAS Business och sedan ombokat till Lufthansa First när dessa släpps. Finns väldigt ofta 2 saver award till New York då dom flyger dit 3 gånger dagligen med a380/747.

Om brorsan inte har åkt business innan och ni skall vara såpass kort tid i NYC, hade jag lagt mitt fokus på en relativt rak väg till New York. I mitt tycke av det som finns att välja på skulle jag titta på:
Austrian
SAS
Swiss
Air Canada
United (obs! Viktigt med flyplanstyp)
Lufthansa

Brussels är också alternativ men jag har ingen personlig erfarenhet. Jag undviker Turkish då jag vill har service och ett leende.

Jag tycker själv att Austrian har bästa produkten om ni vill njuta lite. En dagsflight med Lufthansa är ok, men deras "kista" är alldeles för usel för hemresan.Så undvik Lufthansa på nattflygning är mitt tips.

Wow. Det här låter mycket intressant :) hur skulle Routing kunna se ut då? Visst kan man göra så eftersom sas släppt sina zon-regler?
Som @Senator skriver, är målet att verkligen vara i New York och ni bara har fyra dagar så skulle jag inte rekommendera att flyga över Asien. Är målet att flyga blir kanske svaret ett annat. Har själv planer på en USA-trip, fyra nätter. Började kolla via Asien, men det gick alldeles för lång tid för att vara försvarbart.

Toppen