Senaste nytt

Sökes: 25000 baspoäng för att behålla EBG

Matilda

Ny medlem
Hej,
Försöker ta mig igenom mitt tredje rak år som guld men har ni haft ett dåligt år med affärsresor och behöver därför lite hjälp att få ihop det sista 25.000 poängen innan 31 Juli 2019.

Är som sagt EBG och jobbar väldigt flexiblet och kan resa lite när som, vill gärna undvika att bara åka och vända för poängens skull så föredrar nog några weekendresor alt en långresa på 10-15 dagar.

Tacksam för er experthjälp!!

1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  2. Var är din destination? Lissabon, Hong kong, Washington, Athen, Istanbul men är verkligen öppen för förslag!
  3. När vill/behöver du resa ut? 18 April - 30 Juni
  4. När vill/behöver du komma hem? 18 April - 30 Juni
  5. Hur länge vill du vara borta? 2-10 dagar
  6. Hur många personer som skall resa? 2
  7. I vilken kabinklass? det som ger mest poäng per krona
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? N/A
  9. Vad är din budget? (per person) 20.000:-
  10. Vad är det viktigaste för dig? Att få ihop 25.000 poäng
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Ja

Hej,
Försöker ta mig igenom mitt tredje rak år som guld men har ni haft ett dåligt år med affärsresor och behöver därför lite hjälp att få ihop det sista 25.000 poängen innan 31 Juli 2019.

Är som sagt EBG och jobbar väldigt flexiblet och kan resa lite när som, vill gärna undvika att bara åka och vända för poängens skull så föredrar nog några weekendresor alt en långresa på 10-15 dagar.

2. Var är din destination? Lissabon, Hong kong, Washington, Athen, Istanbul men är verkligen öppen för förslag!
Har du ett Amex elite? Annars är det snabbast och billigast till 20.000 statuspoäng.

Du kan sedan även teckna SAS mastercard premium vilket ger 1000p per månad. Dessa två tar dig nästan över mållinjen.

Annars ger TAP till miami från CPH ca 19.000 poäng i biz och går att hitta för 12.000 ca.

Tack för snabbt svar!

Har redan Elite kortet och är inte jättesugen på ett till kreditkort. Men Miami kanske kan man ju besöka igen..

Hej,

Ta en resa i Business till Hong Kong så har du 25000 poäng.. Verkar väl roligast.

Om du har Amex Elite och saknar 25 000p så har du inte tjänat ett poäng detta Eurobonusår....jag är imponerad av jakten på guldet.
Men vad skall man ha guld till om man inte flyger?
Lägg ner isåfall. Du har ju ett silver, lika mycket nytta av det när du inte flyger. Eller har jag missat något?

Först och främst så håller jag med Daniel - Ta dig en funderare om du tycker det är värt det. Är svaret, ja? Ja, då hade jag gjort följande:

1. Boka TAP från Köpenhamn till exempelvis Miami i Business (ca 20000 poäng för ca 12000 SEK)
2. Boka flyg vidare från Miami till något roligt ställe för att nå sista 5000 poängen, alternativt boka en till resa inom Europa för att nå dessa poäng

Voila så är du Guld igen ;)

Ja paus kan var skälet tillsammans med en önskan om Lifetime Gold om drygt sju år istället för att behöva börja om från början igen. Med tillfälligt resestopp är det i så fall en än större anledning att skaffa SAS MC en period tills resandet återupptas.

10000 extra poäng i välkomstgåva och 12000 statuspoäng första året för 1495:- är bra värde.

Sedan räcker det långt mot *G, ofta hela vägen, med en enda longhaul i SAS plus.

Toppen