Senaste nytt

Söker tips om OneWorld lounger på Arlanda,London och Miami

Kommer åka till Puerto Rico i April-18 och kommer flyga Business Class med Ba å då undrar jag ,vilken av dessa städers Lounge rekommenderar ni ? och vad kan jag förvänta mig av ba,s Club World

Hoppas det vart värt pengarna att uppgradera sig fron Premium Economy

Ha en bra dag

Daniel

Kommer åka till Puerto Rico i April-18 och kommer flyga Business Class med British Airways å då undrar jag ,vilken av dessa städers Lounge rekommenderar ni ? och vad kan jag förvänta mig av British Airways,s Club World
Eftersom du frågar antar jag att du inte har någon status och då lär du inte ha så många lounger att välja på. I London finns det två Galleries Club som du har tillgång till men de är i praktiken samma-lika, så ta den som det verkar vara minst folk i. I Miami tror jag också det finns ett par alternativ, men jag har lite dålig koll där.

På Arlanda finns bara Menzies på T2 som du kommer in i och den är helt OK.

Hoppas det vart värt pengarna att uppgradera sig fron Premium Economy
Det beror nog helt på vad du fick betala för det...

I Miami är det AMerican Airlies lounge som gäller. Man får en voucher för en gratis premium drink när man checkar in i loungen, därefter ingår bara de billiga öl/vin/sprit-sorterna. Maten inge vidare.

Om trådskaparen skall åka British Airways från Heathrow till Miami är det nog Terminal 3 på Heathrow som gäller. Där finns det massor av trevliga ställen att besöka:
British Airways Galleries
Cathay Business
med flera

I Miami är det tre alternativ:
American Admirals Club D15 och D30
Premium Lounge som BA/AA/IB driver tillsammans
Den sista öppnar 13.00

Om trådskaparen skall åka British Airways från Heathrow till Miami är det nog Terminal 3 på Heathrow som gäller. Där finns det massor av trevliga ställen att besöka:
British Airways Galleries
Cathay Business
med flera
Sant! Om MIA flighten går från LHR T3 är det bara att gå direkt till Cathay's lounge direkt. Är min överlägsna favorit där. BAs lounger framstår som rena skämtet i förhållande till den.

Tack då har jag några att se fram emot : Det är ju en hel vetenskap det här :)
I Miami är det AMerican Airlies lounge som gäller. Man får en voucher för en gratis premium drink när man checkar in i loungen, därefter ingår bara de billiga öl/vin/sprit-sorterna. Maten inge vidare.
Sant! Om MIA flighten går från LHR T3 är det bara att gå direkt till Cathay's lounge direkt. Är min överlägsna favorit där. BAs lounger framstår som rena skämtet i förhållande till den.

Toppen