Senaste nytt

Söker tips och råd för kommande New Zealand resa

Wick

Medlem
Hejsan,

Fått väldigt mycket bra information genom redan tillgängliga trådar men kände att jag behövde skapa en egen för lite mer personliga och "skräddarsydda" ändamål.

Jag började med Sas amex premium av ett syfte egentligen, jag vill bjuda min mamma som är sjuk att flyga bekvämt i business class till sin bästa vän på New Zealand.

Tanken är att vi ska åka runt feb-mars 2024, jag kommer ha ca 200-250k points att röra mig med och en 2 för 1 resa.

Har sökt mycket nu under månaderna feb-mars då det borde spegla ganska bra hur utbudet kanske ser ut samma period nästa vår, och jag hittade fina business class biljetter till både Bangkok och Singapore (underbart att dom kommit tillbaka ), men hittar verkligen ingenting till New Zealand från Asien genom award fares.

Om ni har tips och råd på hur jag skulle kunna lägga upp min resa och optimera mitt poängsaldo så hade det varit otroligt generöst

Tack på förhand,
Daniel

Det är ju tyvärr en av de svåraste destinationerna. Har dock blivit klart lättare nu med Singapore Airlines. Hittar du inget bättre så finns det en del i business med SQ till t.ex. MEL/SYD och sedan gott om ekonomibiljetter därifrån.

Testa sök till WLG. Trots att AKL är en större hub var min känsla att AirNZ hade fler bonusplatser dit.

Vi lyckades boka BKK-MEL/SYD-WLG för 4 (2x2) samt hemresa via WLG-SYD-ICN. Hemresan via ICN-IST kanske inte är optimalt sett till total restid men om man gillar tid i luften är det rätt kul att testa olika flygbolag.

Det är nästan ett måste att mellanlanda i Australien. Direktflygen är nål i en höstack (utifrån mina sökningar). Kollade ett random datum i jan-24, så känslan är att det finns gott om platser om du åker via SYD.

Däremot kan ni behöva köra Eco SYD-WLG, men Air NZ i 3h är faktiskt helt acceptabelt.

Attachments

• 0CDA4B43-FDD3-409A-BF17-881EA3DEB13F.jpeg
    0CDA4B43-FDD3-409A-BF17-881EA3DEB13F.jpeg
    324,7 KB · Visningar: 97
Sista tillägget: undersök när biljetterna släpps. Enl chatflights släpps t.ex. SQ 355 dagar innan, så om du söker i Mars -24 och det är torrt är det för att de inte släppts än.

Hejsan,

Fått väldigt mycket bra information genom redan tillgängliga trådar men kände att jag behövde skapa en egen för lite mer personliga och "skräddarsydda" ändamål.

Jag började med Sas amex premium av ett syfte egentligen, jag vill bjuda min mamma som är sjuk att flyga bekvämt i business class till sin bästa vän på New Zealand.

Tanken är att vi ska åka runt feb-mars 2024, jag kommer ha ca 200-250k points att röra mig med och en 2 för 1 resa.

Har sökt mycket nu under månaderna feb-mars då det borde spegla ganska bra hur utbudet kanske ser ut samma period nästa vår, och jag hittade fina business class biljetter till både Bangkok och Singapore (underbart att dom kommit tillbaka ), men hittar verkligen ingenting till New Zealand från Asien genom award fares.

Om ni har tips och råd på hur jag skulle kunna lägga upp min resa och optimera mitt poängsaldo så hade det varit otroligt generöst

Tack på förhand,
Daniel
Verkar inte släppas SQ till AKL/CHC. Idag finns till SYD/MEL 7 feb 2024, så ganska snart så ska du boka en enkel resa EU-SIN-SYD/MEL. Sen ringer du SAS och lägger på XXX-EU och SYD/MEL-AKL (blir NZ eko). Sen får du skaffa mer poäng och då försöka hitta en hemresa. Vem vet, vid det laget kanske Thai har börjat flyga på AKL igen?

Det är nästan ett måste att mellanlanda i Australien. Direktflygen är nål i en höstack (utifrån mina sökningar). Kollade ett random datum i jan-24, så känslan är att det finns gott om platser om du åker via SYD.

Däremot kan ni behöva köra Eco SYD-WLG, men Air NZ i 3h är faktiskt helt acceptabelt.
Ja en mellanlandning i Australien och economy därifrån känns nästan som ett måste. Vilket absolut inte är några problem, vill helst försöka få att långresorna blir bekväma i alla fall.

Tack för bilden, inte hittat så mycket business till Australien än faktiskt så det hjälper!

/Daniel

Toppen