Senaste nytt

Söker: Tips och idéer för helgresa till Denver hösten 2023

intuition

Medlem
Jag är riktigt "noob" när det gäller USA. Har inte varit där på över 20 år och på den tiden bokade jag inget själv och arbetsgivaren anordnade allt i resväg.
Nu behöver jag åka till Denver i höst och behöver lite hjälp. Jag är lite kluven om jag skulle posta här eller i "Destinationer", eftersom jag dels önskar tips om resväg/biljetter och behöver lite info om bytestider, visa mm

Vad jag kommit fram till själv:
Jag kan boka SAS till Chicago (på F&F) och tex United på inrikes-segmentet. Det blir ju då separata biljetter - skapar det extra problem? (Jag kommer inte att ha incheckat baggage.) Hur mycket tid måste jag räkna med för ett byte?

Fokus för mig är kort restid. Det behöver inte vara en "flygupplevelse", men jag siktar på premium ekonomi på ditvägen och samma eller bättre på hemresan.

• Varifrån vill du börja din resa? Stockholm, Malmö. Köpenhamn
  • Var är din destination? Denver
  • När vill/behöver du resa ut? Oktober 2023
  • Hur länge vill du vara borta? 3-4 dagar (ut en fredag, hem en söndag eller måndag
  • Hur många personer som skall resa? 1 vuxna
  • I vilken kabinklass? Premium economy på utresan, samma eller bättre på hemresan
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance, OneWorld
  • Vad är din budget? (per person): 15kSEK? Har även poäng att tillgå inom Star.
  • Vad är det viktigaste för dig? Kort restid och komfort på hemresan

Personligen skulle jag inte boka biljetter separat.

Speciellt inte så långt i förväg. Tabell ändringar sker hela tiden och flyga inrikes i usa är utmanande kan man lungt säga. Förseningar , väder, ingen personal, etc. Du kan ju boka hela vägen med SAS för under 15k i Plus valfri helg i oktober.

Oneworld verkar ha rea och du kan flyga för runt 10k i PE via London från tex ARN.

Toppen