Senaste nytt

Söker Stockholm - Florida

No29

Ny medlem
Hej, jag är ny på forumet :)
Behöver lite support då jag tycker det är rätt krångligt att leta.
Har suttit mååånga dagar samt ringt Tallin. (de hade enbart economy f.n.)
  • Varifrån vill du börja din resa? ARN
  • Var är din destination? Florida (MIA / MCO / FLL / TPA)
  • När vill/behöver du resa ut? 23-26 juni 2019
  • När vill/behöver du komma hem? 12-15 augusti 2019
  • Hur länge vill du vara borta? 7 veckor
  • Hur många personer som skall resa? 4
  • I vilken kabinklass? SAS Plus / Premium Economy
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? SAS / Star Alliance
  • Vad är din budget? 230K EB + 2 st 2-4-1
  • Vad är det viktigaste för dig? Priset, max 1 stopp.
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej, möjligtvis open jaw IAD

Om du specifikt vill flyga premium economy så är det bara sas du kan flyga med (går inte att boka på star Alliance partners). Det innebär också att du kan boka den enkelt online på sas.se och inte behöver ringa Tallinn.

Det är bara economy, business och first som går att boka på star Alliance.

Mhm, bra att veta. Tack!
Men om man bokar economy med Star Alliance nu så kan man uppgradera till till högre kabinklass senare, eller?

Mhm, bra att veta. Tack!
Men om man bokar economy med Star Alliance nu så kan man uppgradera till till högre kabinklass senare, eller?
Man kan göra en ombokning om det dyker upp platser i en högre klass. Dock inte längre gratis som det var förut, utan mot avgift.

Plusgrade och liknande uppgraderingar brukar väl ofta inte fungera mot award biljetter (åtminstone inte när de är utställda av andra) däremot. Men det är olika för olika bolag.

Mhm, bra att veta. Tack!
Nej, det går inte. Bara på SAS som du kan uppgradera poängbiljetter. Men samlar du 30k poäng till så kan ju alla resa i Business, nu är du kanske lite sent ute för midsommar 2019, men har du tur kan Swiss/Lufthansa släppa på 4-6 platser kring 6-3 månader innan.

Nej, det går inte. Bara på SAS som du kan uppgradera poängbiljetter. Men samlar du 30k poäng till så kan ju alla resa i Business, nu är du kanske lite sent ute för midsommar 2019, men har du tur kan Swiss/Lufthansa släppa på 4-6 platser kring 6-3 månader innan.

Jag kommer absolut ha 30k till i april.

Följdfråga:
Jag tänker mig boka Star Alliance enligt tex: ARN-ORD-TPA (SAS resp UA) och sedan uppgradera till SAS-flighten till + eller BC.
Är det bara vissa inrikes UA-flighter som är tillgängliga för awards eller är alla bokningsbara?

Jag kommer absolut ha 30k till i april.

Följdfråga:
Jag tänker mig boka Star Alliance enligt tex: ARN-ORD-TPA (SAS resp UA) och sedan uppgradera till SAS-flighten till + eller BC.
Är det bara vissa inrikes UA-flighter som är tillgängliga för awards eller är alla bokningsbara?

Du vill dock resa när alla andra vill resa så det är stor risk att du inte kommer hitta något. Jag hade sparat poängen och vouchersarna till en annan resa där du har bättre framförhållning och kan boka alla fyra i Business. T ex Bali över sportlovet 2020. Den bör du kunna boka om ca 1 månad i Business med SQ och eller Thai.

@No29 Jag har legat och bevakat biljetter till Miami, men har inte lyckats hitta något vettigt så gav upp då vi också vill åka under jun/juli. Att chansa på att boka någon ganska tätt inpå fungerade inte för oss denna resa, men annars håller jag med @Canadien att spara dessa poäng och köp betalda biljetter till Florida och boka något i Business för alla fyra till annan destination med längre framförhållning.

Fick till bra pris bokad via United, men är codeshare (jag, vet att det är som att svära i kyrkan, men prisskillnaden blev för stor så jag har chansat ändå). Blir Swiss på utresan och Lufthansa på hemresan. Klart billigast blev det som sagt var om jag bokade via United.com

SAS Plus för våra datum i juli blev i stort sett prismässigt detsamma som vår codeshare via United i Business.

Lycka till och hoppas du hittar biljetter som passar er på något sätt!

Tack för all bra respons. Det kommer att bli Florida hursomhelst. Jag har ytterligare 2 vouchers på ingång snart så de behöver jag inte snåla med. Jag fortsätter att söka och återkommer med resultatet.

Toppen