Senaste nytt

Söker: Stockholm - Dubai med Star Alliance i Business / First

BOTL

Medlem
  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  2. Var är din destination? Dubai
  3. När vill/behöver du resa ut? 10-12 augusti 2017
  4. När vill/behöver du komma hem? 21-22 augusti 2017
  5. Hur länge vill du vara borta? 9-11 dagar helst
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass? I Business/First (helst business)
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? sas / Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person) poängresa med 2-4-1 voucher
  10. Vad är det viktigaste för dig? Bra platser och upplevelse ombord, kollat på TK men de verkar inte ha "riktig" businesstol på den resan.
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Abu Dhabi vore ett roligt inslag, skulle absolut kunna börja resan med Abu Dhabi och åka hem från Dubai.

    Tack på förhand.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Canadien

Medlem
Om du kan tänka dig ett byte i Etiopien så bör Ethiopian ha ett par platser i Business på ARN-ADD-DXB.

Detta är nog enda rutten som du kan få widebody med riktig Business med Star alliance hela vägen ARN-DXB.
 

sweflyer

Medlem
Abu Dhabi är inget du behöver flyga till specifikt, det går bra att ta en taxi/flygshuttle/annat allmänt färdmedel från Dubai. Lättare att ta sig dit och köra sista biten på land, om det nu inte är så att man specifikt vill testa Etihad eller liknande
 

BOTL

Medlem
Tittar på liknande resa och det är värt att överväga Lufthansa First via Frankfurt, 30K mer.
Det är absolut nåt jag funderat på-- Överraska min fru men släpps inte de biljetterna 2 veckor innan avgång? Svårt att inte kunna boka hotell osv.

Abu Dhabi är inget du behöver flyga till specifikt, det går bra att ta en taxi/flygshuttle/annat allmänt färdmedel från Dubai. Lättare att ta sig dit och köra sista biten på land, om det nu inte är så att man specifikt vill testa Etihad eller liknande

Ethiad är väl inte med i *A? Hade gärna flugit med dem men detta är bonusresa så...tyvärr.
 
Last edited by a moderator:

kexxcream

Medlem
Det är absolut nåt jag funderat på-- Överraska min fru men släpps inte de biljetterna 2 veckor innan avgång? Svårt att inte kunna boka hotell osv.

Jo, jag har gjort som så att jag redan i förväg bokat samma hotell för tre olika intervaller. Eftersom hotellet erbjuder en "pay later" möjlighet så behöver jag inte betala på förhand. När det närmar sig så får hoppas att någon av de tre dagarna det öppnar upp sig två lediga platser. Men jag kollar även Lufthansa First till Doha och Abu Dhabi som backup.
 

sweflyer

Medlem
Ethiad är väl inte med i *A? Hade gärna flugit med dem men detta är bonusresa så...tyvärr.
Exakt, eftersom du specifikt vill flyga med Star Alliance så är ju Etihad uteslutet som alternativ. Då tycker jag det är bättre att satsa på Dubai och åka marktransport till Abu Dhabi :)
 
Toppen