Senaste nytt

Söker: Stockholm-Cancun, Eurobonus Award med 2-for-1voucher, jan 2022

Hej! Ny här på forumet och skulle vilja be om er hjälp.

Söker 2-för-1-resa Stockholm till Cancun men blir inte riktigt klok på hur jag ska få till det. Åker helst First men förstår att det är långsökt. I annat fall business.

1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  2. Var är din destination? Cancun
  3. När vill/behöver du resa ut? 9-12 januari
  4. När vill/behöver du komma hem? 22 januari (kan ej komma hem senare)
  5. Hur länge vill du vara borta? 9-10 nätter
  6. Hur många personer som skall resa? 2
  7. I vilken kabinklass? First om möjligt, annars business.
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star alliance, ju högre standard desto bättre
  9. Vad är din budget? (per person) 175 000 p totalt för båda (2 för 1 så blir per person)
  10. Vad är det viktigaste för dig? Att standarden är bra, helst ej övernattning, finns det någon fin lounge på vägen blir det fint med.
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? -

Sök här oxå AC Reward Space Searcher (bocka av aeroplan) och ring SAS för att få hjälp att hitta/söka ben för ben. TAP/TK/AC business via resp hubbar is your best bet. Glöm first.
Ringde SAS och de sa mer eller mindre "det som jag ser här är det som finns". Och de gjorde samma sökning som mig, dvs Arlanda - Cancun. Men om jag hittar Arlanda - Frankfurt och sedan Frankfurt - Cancun på två olika bokningar, kommer SAS kunna hjälpa mig boka den till kostnaden av en resa?

Tack för tips med AC Reward Space Searcher. Den verkar väldigt inriktad på Kanada och USA - finns det liknande från Europa? Det jag tror är nyckeln för min del är direktflyg från EU till Cancun.

När du säger boka via respektive hubbar, vad menar du då? Sorry för amatörfrågor.

Last edited:
Ringde SAS och de sa mer eller mindre "det som jag ser här är det som finns". Och de gjorde samma sökning som mig, dvs Arlanda - Cancun. Men om jag hittar Arlanda - Frankfurt och sedan Frankfurt - Cancun på två olika bokningar, kommer SAS kunna hjälpa mig boka den till kostnaden av en resa?

Tack för tips med AC Reward Space Searcher. När du säger boka via respektive hubbar, vad menar du då? Sorry för amatörfrågor.

Tack för tips med AC Reward Space Searcher. När du säger boka via respektive hubbar, vad menar du då? Sorry för amatörfrågor.

Förhoppningsvis om det finns tillgänglighet och du får tag på ngn som kan sitt jobb och då till en avgift på 450 sek pp, men inte nödvändigtvis.

Hub för TAP/TK/AC är lis/ist/yyz med ev ett extra stop i eur/kanada typ lhr/yul/fra

Alternativt sök via fra/usa/pty/bog med bla LH/TK/AV

Last edited:
Förhoppningsvis om det finns tillgänglighet och du får tag på ngn som kan sitt jobb och då till en avgift på 450 sek pp, men inte nödvändigtvis.

Hub för TAP/TK/AC är lis/ist/yyz med ev ett extra stop i eur/kanada typ lhr/yul/fra

Alternativt sök via fra/usa/pty/bog med bla LH/TK/AV

Tack snälla. Finns det liknande funktioner som AC Reward Space Searcher för SAS eller andra bolag som gör att man får upp annat från Star Alliance?

Men allt finns ju inte på SAS. Man kan ju hitta ben för ben som inte kommer upp i sökningen "Arlanda - Cancun" och det jag söker är någon form av liknande tjänst som AC Reawrd Space Searcher som kan vara mer till min hjälp. Finns det?

Toppen