Senaste nytt

Söker: Stockholm - Canada juni 2026

Brandten

Medlem
  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm.
  2. Var är din destination? Canada.
  3. När vill/behöver du resa ut? Mellan 13 juni och 2 augusti 2026, kanske helst 4 juli och framåt.
  4. När vill/behöver du komma hem? Senast 16 augusti.
  5. Hur länge vill du vara borta? 14 dagar.
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna och 1 barn som är 12 år.
  7. I vilken kabinklass? Ekonomiklass (med förhoppning om att kunna använda Lufthansa 2st e-vouchers som går ut februari 2026).
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance med tanke på e-vouchern, men har 4st Amex 2-4-1 vouchers också som kan brännas på SkyTeam.
  9. Vad är din budget? (per person) Runt 10.000 SEK per person.
  10. Vad är det viktigaste för dig? Kort restid så möjligt, inga byten i USA.
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Inget stopp förutom mellanlandning om det behövs.

Last edited:
Kan man använda Lufthansas e-voucher på "Operated by - flygningar"? Förstår att det är i mån av plats/tillgänglighet och att man riskerar att sitta bak i bussen om man inte bokar det man vill ha direkt. :)

1760078097214.png

1760078108509.png

Hittar en del alternativ med Swiss/Austrian/LH för ca 7k i juni/juli skiftet, kanske nån sådan kombination?
Tänk vad spelreglerna ändras så fort man ber om hjälp. :)
Skrev: "Vad är det viktigaste för dig? Kort restid så möjligt, inga byten i USA" men för 7000kr ish så kan vi absolut tänka oss kombination (vilket då inte blir kort restid) så tack för tipset @Frukten

Har ju bara 2st e-vouchers så kanske blir två bokningar där FruBrandten och MiniBrandten får ta uppgradering om den går igenom så sitter jag bak och dricker GT.

Kan man använda Lufthansas e-voucher på "Operated by - flygningar"? Förstår att det är i mån av plats/tillgänglighet och att man riskerar att sitta bak i bussen om man inte bokar det man vill ha direkt. :)
I teorin ja, det går att applicera eVouchers på de flesta bolag inom alliansen. Men, det finns väldig många om och men. Det måste vara en bokningsklass som tillåter uppgradering.

Sen om du tänkte uppgradera från ekonomi till business så krävs 3 vouchers per person och segment på de billigaste LH biljetterna men alltid minst två. Det kan därför vara värt att köpa premium ekonomi för att kunna uppgradera båda vägarna. Men jag funderar lite på hur du har tänkt när ni är 3 pers? Uppgradera en person på ett segment?

I teorin ja, det går att applicera eVouchers på de flesta bolag inom alliansen. Men, det finns väldig många om och men. Det måste vara en bokningsklass som tillåter uppgradering.
Oh? Enligt deras website verkar det inte gälla för annat än Lufthansa group med voucher? "hela alliansen" bara med poäng och så listar de bara delar av alliansen som valid. Men du menar att det åtminstone i teorin ska fungera även på tex United och ana?

Oh? Enligt deras website verkar det inte gälla för annat än Lufthansa group med voucher? "hela alliansen" bara med poäng och så listar de bara delar av alliansen som valid. Men du menar att det åtminstone i teorin ska fungera även på tex United och ana?
1760106382775.png

Enligt Miles & More hemsida: https://www.miles-and-more.com/row/en/program/flight-benefits/upgrade-award.html

Kan också tipsa om denna tråden:

Där finns alternativet att välja mellan voucher och miles bara med för Lufthansa group, inte för star alliance. Och klickar jag på en Lufthansa group logga så får jag en sida som säger att jag kan använda voucher eller miles men klickar jag på tex united eller air Canada så står inget om vouchers.

Men funkar det med vouchers ändå så vore det inte första gången som det står fel på ett flygbolags hemsida :)

Jag kollade upp evouchers på Air Canada inför en semester i somras. De kunde endast tillämpas på deras dyraste, mest flexibla ekonomi-bokningsklass, som kostade lika mycket som deras billigaste business class.

Toppen