Senaste nytt

Söker: Star alliance oneway-award till Hongkong eller Bangkok

Lollet

Medlem
  • Varifrån vill du börja din resa? Stockholm Arlanda (ARN)
  • Var är din destination? Hongkong eller Bangkok (HKG / BKK)
  • När vill/behöver du resa ut? 21-24dec
  • När vill/behöver du komma hem? Söker endast enkelresa
  • Hur många personer som skall resa? 2
  • I vilken kabinklass? Business eller First
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  • Vad är din budget? (per person) 220.000 Eurobonuspoäng + Amex 241 voucher
  • Vad är det viktigaste för dig? Restid/få byten
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej
Är extremt sent ute, därför har jag inga direkt krav mer än kabinklassen.
Det jag har hittat är 23dec ARN-FRA-ICN-TPE (Allt i Business). Men då behöver jag betala mig vidare från Taipei.

upload_2018-11-15_10-29-51.png

Det jag har hittat är 23dec ARN-FRA-ICN-TPE (Allt i Business). Men då behöver jag betala mig vidare från Taipei.

Visa bifogad bild 81591

Om du har lite poäng hos BA så kostar en enkel TPE-HKG i princip ingenting.

Den 22:e december finns FRA-BKK med Thai:
Frankfurt, DE (FRA) to Bangkok, TH (BKK)
TG 923 | Airbus A380-800
Operated By Thai Airways

Depart FRA: Sat, Dec 22
Arrive BKK: Sun, Dec 23
Red-eye flight
Business

Tyvärr inga anknytningar som jag kan se, så det blir en köpbiljett till FRA.

Det finns en del Air China från CDG och FRA mellan 21-24 dec via PEK till BKK om du vill prova det, men väldigt tunt inom Europa att ta sig till FRA eller CDG.

Jag hade inte litat på United eller ExpertFlyer i det här fallet gällande TG923. SAS *A Sökning visar ingen tillgänglighet och i Amadeus är bokningsklass I på denna flight listad som L, vilket betyder waitlist.

TG.PNG

Jag hade inte litat på United i det här fallet gällande TG923. ExpertFlyer visar ingen tillgänglighet, SAS *A Sökning visar ingen tillgänglighet och i Amadeus är bokningsklass I på denna flight listad som L, vilket betyder waitlist.

Visa bifogad bild 81593

Tack. Konstigt att det finns både IL och OL, och att dessa inte är I0 och O0. Vilka bonusprogram tillåter WL? Som Senator på M&M kan jag lägga WL på Lufthansaflighter, men jag får svar direkt (inom 30 sekunder). EuroBonus kan väl inte lägga WL på en Thaiflight?

Tack. Konstigt att det finns både IL och OL, och att dessa inte är I0 och O0. Vilka bonusprogram tillåter WL? Som Senator på M&M kan jag lägga WL på Lufthansaflighter, men jag får svar direkt (inom 30 sekunder). EuroBonus kan väl inte lägga WL på en Thaiflight?

Enligt min erfarenhet så förekommer inte I0 på TG's flighter i Amadeus, utan om de inte ämna släppa några platser alls så syns inte bokningsklassen I alls för flighten. IL kan betyda att de kommer att släppa fler platser men det är inte säkert. Det är samma sak med LH's flighter i Amadeus. Har aldrig sett I0. Vet ej om du kan WL TG flighter via EB.

Visa bifogad bild 81591
Vill du fira Julaftons kväll i First Class och dricka Dompa efter julmaten efter julklappsutdelningen så har du platser med TG 923 den 24:e.
Anslutningsflyg med LX via ZRH finns som klarar minimum connection time på FRA precis men det blir till att springa. Vill du har mer tid får du ta en morgonflight till CPH med SK och sedan en lunchflight med LH men då får du fira Jul i Senatorloungen på FRA.

TG.PNG

LX.PNG

MCT.PNG

Vill du fira Julaftons kväll i First Class och dricka Dompa efter julmaten efter julklappsutdelningen så har du platser med TG 923 den 24:e.
Anslutningsflyg med LX via ZRH finns som klarar minimum connection time på FRA precis men det blir till att springa. Vill du har mer tid får du ta en morgonflight till CPH med SK och sedan en lunchflight med LH men då får du fira Jul i Senatorloungen på FRA.

Visa bifogad bild 81596
Visa bifogad bild 81597
Visa bifogad bild 81598
Det här var ju ett väldigt trevligt förslag! Men enligt Tallinn så fanns det bara 1 plats att boka i First på TG 923 FRA-BKK :(

Toppen