Senaste nytt

Söker poängresa till Auckland NZ i November 2019

Hej! Söker nu min andra First award resa, har en vän som flyttat till NZ så jag och min tjej vill besöka henne. Vi planerar att resa i November 2019. Första First resan gick till Tokyo i Asiana så nu vill vi pröva något annat. Istället för konkreta itineraries får ni gärna kommentera vilka flygbolag jag borde försöka söka biljetter med och även vilken bokningstjänst. Tack för hjälpen boys and girls.

1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  2. Var är din destination? Auckland NZ
  3. När vill/behöver du resa ut? 9:e November 2019 + 1 dagar
  4. När vill/behöver du komma hem? 19:e November +1 dagar
  5. Hur länge vill du vara borta? --
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass? First
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person) 300.000 EB-poäng plus 1st Amex 2-4-1 voucher
  10. Vad är det viktigaste för dig? Pröva olika kabiner och lounger. Min första First var i Asiana, vill pröva något annat nu dock inte Air China.
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej

Tyvärr har ju Singapore SQ slutat flyga F från Köpenhamn när du reser, men kan kanske finnas från London t ex, dessa måste du dock ringa in för att kolla platstillgång på.
Finns inte SQ så hade jag i andra hand bokat Asiana OZ och i tredje hand Thai TG.

Nästa hopp ned till Australien/Nya Zeeland tror jag det är SQ, ANA och TG som kör First inom Star. SQ släpper dock inte alla typer till Eurobonus, igen är det ringa Tallinn som gäller för SQ.

Air China har jag av förståeliga anledningar utelämnat.

Jag är på jakt efter exakt samma resa fast runt december/januari -19/20 så letar alternativ för CPH-SIN, hade gärna åkt SQ First hela vägen.
SQ flyger Frankfurt-Singapore också med First, är den rutten öppen för Eurobonus bokningar ?

Såg när jag sökte med SAS Star Alliance Award sida att den föreslog routing via USA, ARN-FRA-SFO-AKL, skulle en sån bokning godkännas ?

Last edited:
Toppen