Senaste nytt

Söker bonusresa: Köpenhamn-Tokyo, Okinawa-Köpenhamn

Tjena,

Jag och sambon tittar på att åka till Japan i 2 veckor vid Kristi himmelsfärd (24/4 - 9/5)
Det optimala hade ju självklart varit att hitta en bonusresa i Business men givet relativt kort framförhållning känns det som att det kan bli svårt.

Är därför öppen för att boka business med cash också.

1. Varifrån vill du börja din resa? CPH
  2. Var är din destination? Tokyo
  3. När vill/behöver du resa ut? 24/4-2020
  4. När vill/behöver du komma hem? 9-10/5-2020
  5. Hur länge vill du vara borta? ca 14 dagar
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna med amex 2-4-1
  7. I vilken kabinklass? Business
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Spelar ingen roll men star alliance om det gäller bonusresa
  9. Vad är din budget? (per person) har just nu ca 200 000 EB poäng totalt
  10. Vad är det viktigaste för dig? En bra business produkt och inte allt för långa flygtider
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Helst inte.

Är inte Kristi Himmelsfärd i slutet av maj (21-24/5)? Tror det kan vara enklare då än om du vill åka början av maj då det brukar sammanfalla med Golden week i Japan.

Menade första maj... My bad. Snurrade till det.

Vad är golden week?
Det är en period med ett antal sammanhängande helgdagar som leder till att många japaner tar ledigt (då de annars ofta har ganska begränsat med semester) och reser då vilket brukar leda till högre priser på resor, boende etc. För 2020 så är det 29/4-5/5 som är riktiga Golden Week men brukar finnas spill-over effekter även precis efter.

Går självklart att besöka Japan den tiden men finns risk att det blir dyrare. Du har ju fördelen att du reser motsatt riktning så går ev ändå att hitta vettiga resor till/från Japan men kan ha påverkan på hotellpriser.

Finns businessplatser med Lufthansa FRA-PVG-NRT den 24/4. Finns även med Swiss ZRH-NRT direkt även det den 24/4. Hemresa ser det också ut att finnas lite gran, bland annat med Lot Polish NRT-WAW 8/9 vid en snabbsökning fanns det också något med Air China via peking den 10/5. Nu har jag inte kikat på några anslutningar från CPH men det borde gå att ordna.

Tilläggas ska också att 200 000 EB-Poäng inte räcker för 2 personer i Business om ni inte har en 2-4-1 eller endast flyger SAS-metall och då kan det bli lite svårare att hitta en resa för poäng.

Okej, kan det vara så att det släpps fler EB biljetter I business Eller det är inget att hoppas på?

En annan side question.
40.000:- för 2 pers
Cph Tokyo och Naha cph med Qatar I business (Qsuite). Är det bra pris?

Finns businessplatser med Lufthansa FRA-PVG-NRT den 24/4. Finns även med Swiss ZRH-NRT direkt även det den 24/4. Hemresa ser det också ut att finnas lite gran, bland annat med Lot Polish NRT-WAW 8/9 vid en snabbsökning fanns det också något med Air China via peking den 10/5. Nu har jag inte kikat på några anslutningar från CPH men det borde gå att ordna.

Tilläggas ska också att 200 000 EB-Poäng inte räcker för 2 personer i Business om ni inte har en 2-4-1 eller endast flyger SAS-metall och då kan det bli lite svårare att hitta en resa för poäng.
Var kan jag se dessa flighter?

Toppen