Senaste nytt

Söker: Awardresa Göteborg-Buenos Aires i Economy eller Business class med EB eller amex reward points.

Fredric J

Ny medlem
Hej!

Jag har under några månaders tid försökt hitta en bonusbiljett till Buenos Aires från Göteborg för början av november, men utan framgång.
Har både Eurobonuspoäng samt Amex poäng som jag kan konvertera till poäng hos BA, Qatar, Flying Blue, Delta, Thai m.fl.
Så jag tycker att möjligheterna att hitta en resa borde vara rätt så goda, men jag lyckas inte.

Har en betald prenumeration på Awardfares.

Vore tacksam för alla förslag på var jag har störst chans att hitta biljetter för detta givet att jag har så många olika alternativa poängprogram, samt hur jag bör gå till väga. Ett konkret förslag på rutt/biljett som finns att boka för tillfället tas förstås också tacksamt emot.

Tack på förhand!

1. Varifrån vill du börja din resa? GOT helst men även CPH är okej.
  2. Var är din destination? EZE
  3. Typ av resa (enkel eller tur och retur)? Enkelresa
  4. När vill/behöver du resa ut? Mellan 5 november och 8 november 2025. Helst 6 eller 7 november.
  5. När vill/behöver du komma hem? N/A
  6. Hur länge vill du vara borta? N/A
  7. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  8. I vilken kabinklass?
    • Helst Business, men premium eller economy går också bra.
  9. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Någon av de som jag kan betala med antingen konverterade Amex poäng eller Skyteam/Eurobonus.
  10. Vad är din budget? (per person) 250 000 Eurobonus poäng eller motsvarande inom annat lojalitetsprogram per person.
  11. Vad är det viktigaste för dig?
    • Betalar helst så lite som möjligt i skatter och avgifter. Dock beredd att betala desto mer skatter & avgifter för att få flyga Business Class istället för Economy. Helt okej med lite längre mellanlandningar på vägen och förlängd reserutt, speciellt om det är Business Class.
  12. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej

Mvh, Fredric

Toppen