Senaste nytt

Söker awardresa: Dubai - april

MXP

Medlem
Då Florida över jul och nyår verkar få bli en cashad resa eller en award först när nästa 2-4-1 är intjänad funderar jag och sambon på en resa till Dubai under april med innehavda EBP och voucher. Målet är att vara borta över Påsk då huset ändå kommer att vara uthyrt men vi är flexibla och är gärna borta längre. Dessutom har ingen av oss upplevt Dubai tidigare.

• Varifrån vill du börja din resa? Arlanda
  • Var är din destination? Dubai
  • När vill/behöver du resa ut? Runt den 10/4
  • När vill/behöver du komma hem? Måste vara hemma senast onsdagen 24/4
  • Hur länge vill du vara borta? Minst en vecka men gärna närmare 14 dagar.
  • Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  • I vilken kabinklass?
    • Business - Vore drömmen.
    • Premium Economy - Funkar fint det också.
    • Economy - I värsta fall skulle det gå.
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance för utnyttjande av bonusresa.
  • Vad är din budget? (per person) drygt 80.000 EBP per person och en 2-4-1 Voucher - avgifterna löser vi med
  • Vad är det viktigaste för dig? Framförallt att kunna utnyttja 2-4-1 och EBP. Finns möjligheten så inte för många timmars väntan på flygplatser.
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej.

Jag har sökt och hittat några alternativ men detta är ej awardplatser, söker jag awardplatser verkar det helt tomt oavsett kabinklass. Osäker på om det är jag som är värdelös på att leta eller om det är tomt på platser så att säga.

Innan rävarna kommer ”och tar dig” så vill jag bara påpeka att forkortningen EBP används för EuroBonus Pandion status ;) så använd gärna inte EBP som någon förkortning för EuroBonuspoäng:
EuroBonus Base: EBB
EuroBonus Silver: EBS
EuroBonus Gold: EBG
EuroBonus Diamond: EBD
EuroBonus Pandion: EBP
Används som prefix inom SAS för att hålla reda på statusnivåer och är relativt kända härinne :)

Har du själv kollat via SAS ”nya” tjänst eller via United.com? Vad har du själv hittat?

Innan rävarna kommer ”och tar dig” så vill jag bara påpeka att forkortningen EBP används för EuroBonus Pandion status ;) så använd gärna inte EBP som någon förkortning för EuroBonuspoäng:
EuroBonus Base: EBB
EuroBonus Silver: EBS
EuroBonus Gold: EBG
EuroBonus Diamond: EBD
EuroBonus Pandion: EBP
Används som prefix inom SAS för att hålla reda på statusnivåer och är relativt kända härinne :)

Har du själv kollat via SAS ”nya” tjänst eller via United.com? Vad har du själv hittat?

Hahaha, ja tack för räddningen där. ;)
Verkar omöjligt att redigera en tråd så jag får nöja mig med den förkortningen för tillfället.

SAS nya tjänst har legat nere för uppdatering när jag letade igår och idag. United ger mig en möjlighet att resa Business ner den 10:e eller 11:e och en economy hem. Dock visste jag inte att det var möjligt att boka (och använda?) Eurobonuspoängen som Miles - översätts dem isåfall 1 till 1? Och gäller 2-4-1 även genom United.com?

Hahaha, ja tack för räddningen där. ;)
Verkar omöjligt att redigera en tråd så jag får nöja mig med den förkortningen för tillfället.

SAS nya tjänst har legat nere för uppdatering när jag letade igår och idag. United ger mig en möjlighet att resa Business ner den 10:e eller 11:e och en economy hem. Dock visste jag inte att det var möjligt att boka (och använda?) Eurobonuspoängen som Miles - översätts dem isåfall 1 till 1? Och gäller 2-4-1 även genom United.com?

du kan använda United.com att leta platser men inget annat. Titta bara på tillgängligheten. Men om SAS ligger nere är utmaningen samma för alla som kan hjälpa att de inte ser hellre.

Hittade det här, kanske inte optimalt men ni får ca 1 vecka på plats
tk 20190408.PNG tksk20190416.PNG

Toppen