Senaste nytt

Söker Award resa till Sri Lanka , Colomba

robert10

Medlem
  1. Varifrån vill du börja din resa? Arlanda
  2. Var är din destination? Colombo
  3. Typ av resa (enkel eller tur och retur)? Tur och retur (kan tänka mig open Jaw från male)
  4. När vill/behöver du resa ut? Utresa mellan 1-31 Januari
  5. När vill/behöver du komma hem? 1-31 Mars
  6. Hur länge vill du vara borta? 8+ Veckor
  7. Hur många personer som skall resa? 3 Vuxna 1 barn (3år) 1 spädbarn
  8. I vilken kabinklass?
    • Business
  9. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  10. Vad är din budget? (per person): Har 2 st vouchers (2for1) samt 330k eurobonuspoäng
  11. Vad är det viktigaste för dig? Slippa resa via Indien pga alla hemska historier man läst om här på bc
  12. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej, behövs ej.

Last edited:
  • Gilla
Reactions: Gus
Du är alldeles för sent ute, och speciellt få tag i 4st biljetter i business är inte det lättaste på någon sträcka överhuvudtaget.
Sen är ditt fönster alldeles för snävt när man är ute så här sent, behöver mer flexibilitet

Tack för svar! Okej trodde jag var ute i god tid och att inte alla Award biljetter släppts än. Men är mer flexibel, kan ändra inlägget kan egentligen tänka mig utresa närsom i Januari men vill vara borta 8+ veckor hemresa och flexibel. Underlättar det?

Tack för svar! Okej trodde jag var ute i god tid och att inte alla Award biljetter släppts än. Men är mer flexibel, kan ändra inlägget kan egentligen tänka mig utresa närsom i Januari men vill vara borta 8+ veckor hemresa och flexibel. Underlättar det?
Kan säkert underlätta, men du har en destination som bara två Star Alliance bolag flyger till (Innan någon anmärker räknar jag inte med Singapore då dom inte är bokningsbara.)
Och du har valt bort mer än 50% av alla flighter som går ner på Sri Lanka då blir det inte mycket kvar.
Mestadels av alla "bra" awardresor med Star Alliance ryker direkt dom släpps drygt 11-12månader innan avresa, och att det skulle finnas 4st är ganska ovanligt just nu.
I ditt fall hade man nog behövt splitta upp bokningen på olika datum, 2vuxna med infant och 1vuxen med 3åringen för att öka sina chanser rejält.

Kan säkert underlätta, men du har en destination som bara två Star Alliance bolag flyger till (Innan någon anmärker räknar jag inte med Singapore då dom inte är bokningsbara.)
Och du har valt bort mer än 50% av alla flighter som går ner på Sri Lanka då blir det inte mycket kvar.
Mestadels av alla "bra" awardresor med Star Alliance ryker direkt dom släpps drygt 11-12månader innan avresa, och att det skulle finnas 4st är ganska ovanligt just nu.
I ditt fall hade man nog behövt splitta upp bokningen på olika datum, 2vuxna med infant och 1vuxen med 3åringen för att öka sina chanser rejält.
Okej jag förstår. Hade egentligen inget emot att resa via Indien men när jag läste om alla recensioner här blev jag ganska skraj för det speciellt med familj. Kanske får titta på annat resemål då, var inne på Bali men det är ju regnperiod då. Vilken sök motor är bäst för att kolla Turkish?

Okej jag förstår. Hade egentligen inget emot att resa via Indien men när jag läste om alla recensioner här blev jag ganska skraj för det speciellt med familj. Kanske får titta på annat resemål då, var inne på Bali men det är ju regnperiod då. Vilken sök motor är bäst för att kolla Turkish?
Finns ingen specifik sökmotor för specifika flygbolag. Alla olika tjänster hämtar sin information från SAS sökmotor i grunden ändå.
Awardfares är väl absolut bäst, men kostar pengar.
Awardhacks använder jag
Sen kan du alltid använda SAS egna
Hade nog inte varit rädd för att åka till Bali då, är nog inte så farligt som man tror. Sist jag va där hade jag 1 regndag på 7 dagar i början på Mars.
Men dina poäng räcker inte Sydostasien ö-region.

Toppen