Senaste nytt

Så live det går - GOT-HND Lufthansa och ANA first och 11 timmar i Tokyo

Då ska jag försöka mig på att bjuda på lite reflektioner från resan.

Markservice
Här levererar LH i klass för sig. Bra service från det att man klev in i FCT tills de att jag klev på planet. Hade jag inget att dricka va någon fort framme osv. Tillräckligt stort för att inte behöva trängas men ändå inte för stort. Finns inget att klaga på där.

ANA hade ingen dålig markservice men naturligtvis inte i närheten av LH. Fick vänta nästan 1,5 timme på bord i restaurangen tex. Fick säga till för att få ny dricka osv. Återigen servicen var egentligen inte dålig men jag fick inte riktigt den känslan av det lilla extra som man kanske hoppas på.

I Luften
Egentligen lite svårt att jämföra eftersom det va full servering på LH men inte ANA. Men fick nog en lite bättre känsla på ANA ändå. Stolen/sängen var likvärdiga fast ANA:s kändes aningen mer privat.

Vad gäller servicen kändes den lite hetare på ANA. Va snabbare framme med dryck och hade lite bättre koll på en helt enkelt. Nu var det ju dock så att vi endast var 3 i kabinen där jämfört med 7 på LH så jämförelsen är ju inte heller helt rättvis. Båda två levererade en fantastik produkt och egentligen finns det ingenting att klaga på hos någon.

Sammanfattningsvis så kan jag definitivt rekommendera båda bolagen. För mig som bara flugit business innan så var steget upp till first faktiskt större än vad jag trodde. Klart jag förstod att det skulle vara skillnad men som sagt skillnaden var större än jag anade. Servicen är verkligen flera snäpp upp och kvaliteten på allting ökar flera steg. Har man möjlighet tycker jag verkligen man ska satsa på att få prova på att flyga first.

Återigen tack för att ni hängde med!

Härlig rapportering, sitter själv i valet och kvalet för min first first, ana eller lufthansa. Detta gjorde det inte lättare :p

Toppen