Senaste nytt

Säteval Lufthansa bokat på united

bhen

Medlem
Jag bokade precis en resa med United-appen där 2 av 4 legs är med Lufthansa, allt i premium economy då det ändå var apdyrt i economy.

Hursomhelst, Jag får inte till att välja säten varken på United eller Lufthansas app. Finns det nåt trix?

Jag bokade precis en resa med United-appen där 2 av 4 legs är med Lufthansa, allt i premium economy då det ändå var apdyrt i economy.

Hursomhelst, Jag får inte till att välja säten varken på United eller Lufthansas app. Finns det nåt trix?

Har du hittat Lufthansa PNR på United.com? Nu gör jag samma sak rätt ofta, köper på United med Lufthansa operating och har aldrig problem. Dock är det alltid business och med SEN status. Men jag hittar alltid detaljerna via den PNR som United.com visar för Lufthansa.

Jag får upp bokningen på Lufthansa med United-PNR Inloggade ser jag också Lufthansas PNR. Jag har EBG men verkar inte hjälpa. Försökt Sas och LOT nu också men fungerar inte där heller.
Är 10h flight AUS-FRA så skulle gärna välja en bra plats, får kanske ringa men det är sista utväg :)

Loggade in på Lufthansa via desktop istället för app och ser nu detta märkliga felmeddelandet, resan är i Oktober... Kan lägga till at orsaken till at jag bokade via United var att Lufthansa visade slutsålt i Premium Economy på en av flighterna.

Seat selection is currently not possible since the advance booking deadline of 52 hours has been exceeded. It is possible to reserve your seat free of charge during online check-in, 23 hours before departure of your flight.

Uppdatering: Kommer in på Lufthansa och kan välja säte nu, men kostar $60, tror jag hoppar över det då det ändå inte var några fönsterplatser kvar.
upload_2019-9-20_12-15-36.png

Uppdatering: Kommer in på Lufthansa och kan välja säte nu, men kostar $60, tror jag hoppar över det då det ändå inte var några fönsterplatser kvar.
Visa bifogad bild 97674
Det där är ju riktigt risigt att man inte ens får välja sittplats gratis i PE. Men visst, det differentierar ju kabinklassen en del om det alltid kostar att välja säte, så att resenären kan välja att resa så billigt som möjligt eller lite bekvämare men €50 dyrare. Per definition en PE Light då.

Det där är ju riktigt risigt att man inte ens får välja sittplats gratis i PE. Men visst, det differentierar ju kabinklassen en del om det alltid kostar att välja säte, så att resenären kan välja att resa så billigt som möjligt eller lite bekvämare men €50 dyrare. Per definition en PE Light då.
Ja, ganska ovant, biljetten kostade $3500 (förvisso via United) så ska de ha $60 extra för ett säte...
Ingen stor sak dock, ska bli kul att testa både Lufthansas (ut A330) och Uniteds (hem 787-10) Premium economy och jämföra

Toppen