Senaste nytt

"RUSH" märkta väskor - bagagetaggar

Brandten

Medlem
Första gången jag ser bagage märkta med RUSH.
Antar att det är kort tid mellan anslutning?

5 väskor har snurrat på bandet här i CPH nu i 20 min så antar att det inte var så rush ändå eller att man missade flyget och pysslar med annat.

Första gången jag ser bagage märkta med RUSH.
Antar att det är kort tid mellan anslutning?

5 väskor har snurrat på bandet här i CPH nu i 20 min så antar att det inte var så rush ändå eller att man missade flyget och pysslar med annat.

Ibland undrar jag hur mycket missförstånd det är kring bagageupphämtning. Det är ju ofta man ser ett gäng väskor snurra runt på diverse karuseller.

Jag fick RUSH på mina väskor när jag flög Auckland-Peking-Zürich. Flyget blev sent till Peking och väskorna hann inte med där. Sen blev vi sena till Zürich så vi missade anslutningen där. Men när vi kom till Stockholm så hade väskorna redan kommit för de hade fått åka Air China istället och då fått nya etiketter, inklusive RUSH. Antagligen hade de fått snurra ett tag på bältet först innan de kom till oss.

"short connection" brukar sättas på väskan vid incheckningsdisken när man har en kort anslutning.

"rush" brukar sättas på väskan längs vägen när väskan inte hunnit med en anslutning och måste skickas med ett annat flyg.

Precis som ovanstående säger så är det väskor som skickas i efterhand när dom inte hunnit till sin destination i tid.

Toppen