Senaste nytt

Ritz-Carlton Hong Kong eller Marina Bay Sands i Singapore?

Gus

Medlem
Det blev Marina Bay Sands, och vi ångrar oss inte. Poolen var verkligen fantastisk, och loungen med Champagne och ett av de bästa ost-borden jag någonsin sett var riktigt bra! I Hong Kong bodde vi istället på Icon Hotel, rekommenderas starkt! Bodde i clubrum och då ingick gratis minibar med påfyllning vid turn down servicen, eftermiddagste, drinkar/snacks på kvällen samt en fantastisk á la carte frukost.
 

kangru

Medlem
Hur står sig MSB mot det mera traditionella Raffes hotel? Jag förstår att det är helt olika saker. Jag har än så länge bara ätit brunch ett par gånger på Raffles och det är jag mycket nöjd med även om man märker en skillnad, till det sämre, när Kristoffer Luczak flyttade till Macao och de fick en ny head chef 2006.
 

JacobGBG

Medlem
Hur står sig MSB mot det mera traditionella Raffes hotel? Jag förstår att det är helt olika saker. Jag har än så länge bara ätit brunch ett par gånger på Raffles och det är jag mycket nöjd med även om man märker en skillnad, till det sämre, när Kristoffer Luczak flyttade till Macao och de fick en ny head chef 2006.

Raffles är kul som koncept och kulturellt landmärke men såvida du inte är beredd att slänga ut obscena mängder pengar för att bo i svit så bör du undvika Raffles. Deras standardrum har inga fönster då de är från kolonialtiden (pre-AC).
 

kangru

Medlem
Raffles är kul som koncept och kulturellt landmärke men såvida du inte är beredd att slänga ut obscena mängder pengar för att bo i svit så bör du undvika Raffles. Deras standardrum har inga fönster då de är från kolonialtiden (pre-AC).

Jag fick tips av dem att ringa till dem några dagar innan man kommer till Singapore och se om de kan erbjuda något rum/svit till bra pris, de indikerade att det kunde bli väldigt bra pris, jag har dock inte testat det ännu. Någon som har en referens på vad det kostar om man bokar dem så?
 
Toppen